HJÄLP, Fästa saker i terrariet

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

150
90
HameFall:

Nästa vecka ska jag åka till HC och köpa en ödla och köper samtidigt ödlans terrarium och jag skulle vilja fästa t.ex Bamburör osv i terrariet som går vågrätt, men det ända jag vet att man kan fästa saker riktigt bra med är silikon och PL 400 och båda luktar fränt i dagar efteråt.. 

Är det någon som sitter på något knep hur man kan fästa grejerna i terrariet och stoppa in ödlan samma dag?
 


158
19
Johanon:

akvariesilikon funkar bra, luktar bara fram tills det torkat vilket tar nån timme bara


424
32
samthe0ne:

vet inte hur giftigt det är, men vet att andra har använt limpistol och smältlim... känns som om det bara är "mjuk"plast som man smälter ihop saker med när det gäller sånt


733
295
markusbabs:

Du kan ju alltid köpa sugproppar, då slipper du massa kladd på ditt nya terrarie. grenarena blir också avtagbara.  Kanske?


Medlem i DHF
1081
772
Westman:

glassilikon  eller limpistol


Medlem i SHF
4001
5023
Jonas_:

Glassilicon är klart det bästa, men sugkoppar eller nåt funkar lika bra. Inte heller någon vikt på geckon som tynger ner grenarna :) 

Men HameFall du får ju åka 2 gånger samma vecka..dubbelt så bra? :P

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild