Parning

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

593
551
Redfoot:

Efter regn kommer ägg!! skämt åsido, rödfotade har ju den egenheten att dom går igång när det regnar och i dag var det riktigt ruskväder i Malmö. Även om jag tog in paddorna till innelådan så fick hanen fart.


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Vad kul de låter!

Honan verkar inte bry sig jättemycket :)


593
551
Redfoot:

Det gör dom aldrig!! ha ha, nej, det svåra konststycket för hanarna är att få honan att stå stilla.


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Till många grodor brukar man använda regnsystem, och vissa använder t.o.m ljudspår för att simulera regnperiod och motivera till parning. Är detta något som sker i sköldpaddsvärlden, eller kommer detta naturligt då de får vistas i utomhusinhängnader?


593
551
Redfoot:

Det behövs inte, framåt hösten när dom går inne hela tiden så räcker det med en vända med vattenkannan med stril för att det kommer igång. Är dom ute och det kommewr en skur så startar dom direkt.

I det vilda så är ju regnperioden startskottet för parningstiden.


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Okej :) Jag misstänkte nästan det.

Har du lyckats få några ungar utav dina sköldpaddor?


593
551
Redfoot:

Nej inte tidigare, eftersom hanen inte riktigt har räckt til. Nu hoppas jag att det ska bli riktiga Cherry Heads till salu. Det är inte så lätt att få tag på denna lokalitet, det finns många som hävdar att dom har cherry heads men vid kontroll så har det varit klumpar på 4-5 kilo.

Så ja, jag håller tummarna.


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Okej :) Håller tummarna jag med! De är verkligen jättefina djur.

Ja, det är rätt tråkigt när folk har fel information om sina djur. Det värsta är ju när man får fel information utav den som säljer djuret till en. Tycker det är på tok för vanligt i djuraffärer, även om det blivit betydligt bättre på senare tid. 

Vart har du fått tag på dina? Finns det några svenska uppfödare utav dessa, eller får man isåfall söka sig utanför Sverige?


593
551
Redfoot:

Det fanns tidigare en uppfödare på Gotland som jag har övertagit några djur från. Annars vet jag faktist inte om det finns några andra som har rena Cherry Head. Många som skriver till mig och visar upp foto har ofta blandningar av just cherry heads och nordlig eller brasiliansk form.

Mina honor håller en vikt av ca 2kg och då är ändå den älsta 16 år, den som är på filmen är 10 år gammal 21cm och väger knapt två kg.


11
0
Tokyo:

hahahaha, vad han lät.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild