Register över arter

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Vi har ett register med över 16.000 arter av olika terrariedjur här på sidan. (Går att nå under Information->Kända arter).

Som ni säkert märkt så är många delar ihopkopplade med detta, exempelvis när man laddar upp en bild, eller vill lägga till vilka djur man har på sin presentation.
Det gör att vi har möjlighet att kunna få fram bilder, ägare, faktablad eller videos på specifika arter.

Det kan självfallet bli ett litet irritationsmoment för nya medlemmar när en art man försöker lägga till inte finns med i vårat register. Därför uppskattar jag all hjälp jag kan få med att hitta eventuella arter som kan tänkas fattas, och även populärnamn på de arter vi redan har i vår lista.

Skriv gärna i denna tråden, eller skicka PM direkt till mig.


953
1840
peter54:

Hur hittar man, jag ser inte var registret ligger?


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Om du klickar på fliken "Information" i menyn, och sedan på "Kända arter" så kommer du till registret.
Länk:
www.terrariedjur.se/?page=info&sub=species

Väl där så finns en meny till vänster där man kan klicka på en djurgrupp och sedan familj för att visa alla arter i den familjen.


Medlem i DHF
1081
772
Westman:

Vipera berus anders  ;)


1661
777
fluffis:

Det där registret är guld värt! :) Jag vet att du har jobbat hårt med det Anders!


444
153
jpson67:

Synd bara det inte finns fler arter med skötselråd/info om


309
239
Gogs:

"Synd bara det inte finns fler arter med skötselråd/info om"

 

Det är där vi användare av forumet kommer in. Det är bara att leta runt på nätet och se vad det finns för olika skötselråd och knåpa ihop det och skicka in till Anders så kommer han efter hand lägga in det så det växer mer o mer så man tillslut har ett digert register över skötselråd för olika herptiler =)


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Precis som Gogs säger är vi beroende utav att medlemmarna här på sidan hjälper till att skriva faktablad/skötselråd.

Det är flera som har skickat in faktablad som är på granskning och korrekturläsning just nu, så det kommer såklart mer. Sen tycker jag vår faktabladsdel är väldigt bra med många faktablad (61st för tillfället!)

För de som är kunniga och vill hjälpa till så finns det information om hur man går tillväga här:
www.terrariedjur.se/?page=caresheet&sub=howto


Medlem i SHF
3999
5021
Jonas_:

Ja det är vi medlemmar som måste hjälpa till :) jag VET att fler medlemmar är väldigt duktiga och kan säkert skriva något faktablad om någon art man har kunskap om. Jag sitter för stunden och skriver på mitt 2:a till terrariedjur.se, så dra ur tummen & börja skriva ni med ;)

Som anders säger tycker också jag att faktabladsdelen är väldigt bra om man jämför med andra sidor.. och det kommer ju ständigt upp nya så jag tycker inte man kan klaga på den delen av terrariedjur.se.


Medlem i SHF
3999
5021
Jonas_:

Jag behöver hjälp med den här :) här på terrariedjur.se står det tokajgecko, jag skulle vilja ha det till tokaygecko.. j eller y någon som vet?

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild