Min majsorm bet mig

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

4
0
NoobenOTTO:

Idag då jag skulle hantera min Majsorm jag haft i mindre än en vecka bet den mig har jag gjort något fel ?

5898
4525
Tropfrog:
Tja. Jag tror inte att det är många här som anser det vara rätt att försöka att hantera en orm som man haft en vecka. Faktum är att majoriteten av forummedlemmarna undviker onödig hantering av alla sina djur oavsett hur länge de haft dem.

Mvh
Magnus 

Medlem i SkHF
1288
1505
NellyNiklas:

Låt den vara en tid framöver. Se men inte röra. Låt den vänja sig vid dig på avstånd. Med tiden kommer den associera dig med mat istället för stress. Det enda du egentligen behöver göra i terrariet den närmsta tiden är att byta/fylla på vatten, mata samt generellt underhåll (blocka avföring, vattna växter/spraya etc). 

I ormens ögon är du ett rovdjur i en (för ormen) obekant miljö. Defensivt beteende är att förvänta. 

Jag utmanar dig att inte röra ormen under de nästkommande 2 månaderna. Det bör ge ormen tid att komma till ro i sin nya miljö. Jag rekommenderar att införskaffa en lämplig ormkrok under tiden. 

Mvh
Niklas

4
0
NoobenOTTO:
Tack för era svar. Jag ska tänka på det. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild