Sekundtimmer för regnsystem

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

741
681
Binks:

Har nu frågat på alla de lokala butikerna som Biltema, Jula, Clas Ohlson osv men ingen av dem har en timmer med sekunder.

Behöver en sekundtimmer för mitt regnsystem då jag tror att 1min kommer dränka terrariet och vill då köra 20-30sek morgon och kväll då de är typ så länge jag duschar nu med min handpumpande sprayflaska.


Så vart hittar man sekundtimmer för detta ändamål?

De jag hittat har kostat 600-700 och de känns lite väl blödigt för de enda målet.


Medlem i GHF
636
410
Jimmy:

Hur stort terrarie och vilka dysor har du?


Jag har kört på minuttimers och aldrig haft några problem med dränkta terrarier, så om du inte måste ha mpnga korta duschar så kan det klara sig med minuttimers.


90
5
azbt:

herperschoise.nordicshops.com/product.html/sekund-timer?category_id=75


Medlem i GHF
636
410
Jimmy:

Herpers choice 6 mm standarddysor drar 0,03 dec/minuten. Häller man ut 0,03 dec torkar det upp på max en halvtimme.


741
681
Binks:

Har ingen aning alls vilken typ av dysa de är men de blir en fin dimma och de är 4mm ut till dysorna och 6mm i resten av systemet.

Terrariet jag har nu är 100bx60hx50d vilket jag tror kommer bli dränkt men du kanske har rätt.

Ett framtida projekt kommer bli lite störra åt alla håll så jag planerar även för överflyttning av systemet till de terrariet.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild