Ritningsprogram

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

733
295
markusbabs:

Jag brukar använda 3DVIA shape. 


340
91
Copa:

Om nån har terrabygg får ni gärna dela med er av den 


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Jag har ett liknande program på gång just nu, efter att Ricard här på sidan tipsade om det.
Det är fortfarande en hel del kvar att lösa, men jag hoppas på att hinna bli färdigt med både detta och den lite större uppdateringen innan nyårsskiftet.

Ge gärna tips på vad ni gillar i de ritprogram ni känner till och använder:
www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=1024


508
304
Jonas77:

Jag håller fast vid en sak: Vad är syftet?

Ett 3D-program, och då är sketchup enkelt, är ENBART intressant för att visa en 3D-modell av ett terrarium. Det är INTE ett bra hjälpmedel vid terrariebygge. Vad är det ni vill ha?


424
32
samthe0ne:

Det bästa 3D-ritprogrammet som jag känner till är Solid  Works, men tyvärr så är det så svindyrt att en vanlig knegare måste spara i10 år för att verkligen ha råd med det.


508
304
Jonas77:

Jag föredrar inventor, då det är det jag utbildades med, men företagen bråttas med att inte bli stämda med att vara för lika varandra. Dessa program är dock overkligt dyra att köpa.


276
118
Maqea:

Har testat ArchiCad lite men är för dålig på det och har inget att riktigt jämföra med för att uttala mig om det.


424
32
samthe0ne:

Jonas77: de är ju gjorda för företag så det är ju tyvärr inte så konstigt. Men jag tror som du: en smaksak och vad man är utbildad i. Jag hade turen att få leka en hel del med Solid under min gymnasietid :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild