Världens långsammaste bygge

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

953
1840
peter54:

… och lampgluggarna.


953
1840
peter54:

Eftersom jag inte har fått skjutglaslisterna ännu, lägger jag till idéer hela tiden med påföljden att det tar ännu längre tid att få klart ;)

Vad är nu detta då? Vedhuggning? Nä knappast, det är en ny spännande idé jag har för terrariet. Fortsättning följer …


242
29
Blues:

Nu händar det grejer i bygget kul,ser fram till nästa steg.


101
24
ploa:

Tummarna upp 


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Spännande :)


953
1840
peter54:

Vilken dag det har varit, jag har jobbat ute i t-shirt hela dagen. På eftermiddagen hann jag med att rodda lite med min "experimentlåda", målade fronten och satte upp en del av min idé.


953
1840
peter54:

Sedan har jag sågat ursparingar i alla "vedpinnarna". Det ser enkelt ut och det är väl inte jättesvårt, särskilt som jag inte tycker att sånt ska göras med millimeterpassning, men dels är det kvist kvar på en del, jag har sparat dem avsiktligt, och dels är det riktig vresved i vildapel, så sågningen är inte det svåra, utan att få ur biten.


953
1840
peter54:

"Simple enough construction", men jag skulle ha behövt ha minst två händer till för att göra det här jobbet - f_n vad svårt det var att få dit träbitarna. De som sitter på kortsidan av hyllplanet och som har öppningen, har jag skruvat fast, men det måste ju gå att göra rent inne i gömslet under hyllan, så de sex bitarna på långsidan sitter inte fast.

Jag har fäst ihop dem nertill med en najtråd rakt igenom som sedan är säkrad i ytterbitarna. De inte så noggrant sågade spåren i överdelen av bitarna är tvingade över kanten på skivan och låsta på det sättet så att de inte ramlar loss, utan man måste knacka loss dem med en hammare. Hörnpinnen som murgrönan är fäst på, sitter skruvad i botten och i bakstycket av terrariet.

Nu fattas bara skjutglaslisterna och glasen och förstås övrig inredning innan Röde Orm kan flytta in.

 


230
22
Nooon:

Finurligt! :) Den idén ska jag komma ihåg tills någongång när jag bygger.


205
25
Strunten:

Snyyggt! :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild