kackerlacks odling

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

234
1
tinagustafsson:

jag tänkte försöka odla dubias, men jag undrar vad man behöver göra för att det ska funka och hur många kackerlackor behöver man för att det ska bli ägg?

Mvh


52
5
Larsson:

Hejsan, en hammaplast låda eller något som är höggre en botten matrial, sen äggkartonger o sen foder så klart, ska du använda o fodra under tiden så behövs det ett gäng o hellst ska ska du köpa adulta direkt.

 

MVH


234
1
tinagustafsson:

okej, men vad menar du med bottenmaterial, jag har inget på botten. och så undrar jag om man behöver ha en låda i deras låda med blöt jord som man har till en syrsodling typ? :)


142
12
blixa:

nej det behöver du inte, dom lägger inte ägg


234
1
tinagustafsson:

lägger inte kackerlackor ägg?? så jag ska bara köpa lite mer kackerlackor och ge dem mat och sen ska de bara födas ungar? Då borde de ha blivit ungar, för jag köpte ungefär 70 stycken, men de har inte blivit några kackelacks ungar.. 


242
29
Blues:

Läs på faktablad spindlar & annat.


142
12
blixa:

dom bär äggen i kroppen, värme är viktigt när man odlar dom, är dom vuxna bör dom föröka sig


234
1
tinagustafsson:

Jag har bara några stycken honor och hanar då funkar de inte att de blir några ungar va? Dom måste vara många för att det ska befruktas eller?:)


340
91
Copa:

Det fungerar bra men kan ta lite tid. Vänta så ska du nog se att det kommer smått så småningom


242
29
Blues:

En start kultur som jag startade med 1 hane o 5 honor värmematta o bra ventilation,sallad o flingmat till fiskar rengörning en ggr i veckan.läs på faktasidan där står allt.

 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild