Scam I köp och sälj?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

171
116
Alex_ask:
Tropfrog skrev:

Det enda det bevisar är att hen har lånat en bild. Det betyder inte med automatik att det inte finns djur till salu. Eller??

Mvh
Magnus 

Lånat bilder på alla djur han säljer i annonsen? personen säger att dom bor i Frankrike, där dessutom yellow tails är förbjudna, använder bilder på djur som är i USA vilket jag känner båda uppfödaren och personen som köpt och tagit bild på, och som grädde på moset uppger att han själv fött upp djuret så jo jag är 100% säker på att det är en scammer. 

171
116
Alex_ask:
Tropfrog skrev:

Det är väl rätt enkelt ändå? Man ber om att få titta på djuren?

Folk som köper djur de inte sett får skylla sig själv. Man köper helt enkelt inte ett osett djur lika lite som man köper bil eller bostad osedd.

Mvh
Magnus 

Jo men de finns människor till allt, lite som att säga en alkolist får skylla sig själv om dom köper mer alkohol,  vi har på nån nivå gemensamt i samhället otalt gått ihop för att hjälpa andra människor inte bli lurade, människor kanske med lägre kunskap eller annan problematik att inte bli lurade av människor som lever på att blåsa folk,  istället för att stå o peka fingrar när nån lite godtycklig blivit lurad på pengar.

5898
4525
Tropfrog:
Alex_ask skrev:

Jo men de finns människor till allt, lite som att säga en alkolist får skylla sig själv om dom köper mer alkohol,  vi har på nån nivå gemensamt i samhället otalt gått ihop för att hjälpa andra människor inte bli lurade, människor kanske med lägre kunskap eller annan problematik att inte bli lurade av människor som lever på att blåsa folk,  istället för att stå o peka fingrar när nån lite godtycklig blivit lurad på pengar.

Vet vi om någon har blivit lurad?

Om det nu är ett försök att blåsa folk så känns det rätt harmlöst. Det kan inte vara många som köper osedda djur från Frankrike?

Men jag tänker ändå att man skulle kunna begränsa vilka som kan lägga in anonser till de som bor i Skandinavien. Det är ju förbjudet att skicka levande herptiler i Sverige och de som åker till Frankrike för att köpa djur är nog lätt räknade.

Mvh
Magnus

171
116
Alex_ask:
Tropfrog skrev:

Vet vi om någon har blivit lurad?

Mvh
Magnus 

Ne de vet jag inte,  men jag skrev med han på whatsapp o screenshota som bevis ifall nån skulle va nyfiken också,  dom har satt upp en ttp webbshop också ser rätt seriös ut tyvär. 

5898
4525
Tropfrog:
Alex_ask skrev:

Ne de vet jag inte,  men jag skrev med han på whatsapp o screenshota som bevis ifall nån skulle va nyfiken också,  dom har satt upp en ttp webbshop också ser rätt seriös ut tyvär. 

Ser seriös ut!!! Nu är altså en seriös hemsida ett tecken på att man håller på att lura folk?? Hur skall då de som driver seriösa verksamheter kunna profilera sig då?

Vi kan inte hålla på och smutskasta folk utan bevis. 

Mvh
Magnus 

171
116
Alex_ask:
Tropfrog skrev:

Ser seriös ut!!! Nu är altså en seriös hemsida ett tecken på att man håller på att lura folk?? Hur skall då de som driver seriösa verksamheter kunna profilera sig då?

Mvh
Magnus 

Vad säger du? Vem har inte bevis som smutskastar folk?

171
116
Alex_ask:
Tropfrog skrev:

Mvh
Magnus 

Vet inte om du inte förstår vad jag skriver eller vad som händer? Bara för att man skapat en sida som ser lite seriös ut betyder inget, får mail varje dag som är otroligt välgjorda med länkar till sidor som ser äkta ut och är en scam.

D finns många som köper djur från Frankrike ink mig själv,  skickar även endel till Frankrike så de är inget ovanligt.

5898
4525
Tropfrog:
Alex_ask skrev:

Vad säger du? Vem har inte bevis som smutskastar folk?

Förstår inte frågan riktigt.

Jag har inte bevis som smutskastar folk. Har du?

Mvh
Magnus

5898
4525
Tropfrog:
Alex_ask skrev:

Vet inte om du inte förstår vad jag skriver eller vad som händer? Bara för att man skapat en sida som ser lite seriös ut betyder inget, får mail varje dag som är otroligt välgjorda med länkar till sidor som ser äkta ut och är en scam.

Helt korrekt. Jag förstår inte.

Har någon blivit lurad?

Mvh
Magnus

171
116
Alex_ask:
Tropfrog skrev:

Helt korrekt. Jag förstår inte.

Har någon blivit lurad?

Mvh
Magnus

Hur ska jag veta de? Deras jobb är ju att lura folk så nån har säkert blivit lurad annars skulle dom nog inte fortsätta lägga upp fake annonser med andras djur o hävda att dom själva fött upp dom.

Jag gör bara den goda gärningen att jag varnar mina medmänniskor för att de här är en scamm så ingen ska behöva bli blåst, d är ganska vanligt att behöva lägga en handpenning tex om man köper dyra djur från andra länder och den summan kan va rätt hög på dyra djur.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild