Substrat till skäggagam

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i GHF
22
1
Karitza:
Hej! Ska snart få en liten skäggis. Förstår att den som ung brukar ha mer tidningspapper eller hushållspapper, det är det ägaren gjort nu. Jag funderar på kakel en del av terrariet eller papper, för att sedan prova ha en blandning av kokosfiber och sandlådesand en liten del för att se hur det funkar för den, om det går bra eller ej.

Läst lite om bioaktivt men är inte så insatt där och förstår det inte är aktuellt när den är liten, så jag håller den delen "om hold" så länge.

Min fråga är nu angående sand och kokosfiber, vad mer kan man blanda i? Förstår det kan vara mer saker. Och sen toppa med bark typ eller?

Kom gärna med tips! Kollar mig tokig på texter och videos angående detta. Jag vet i alla fall med mig att jag vill prova sand i alla fall eftersom jag vill vara schysst och låta den få så mycket likt det naturliga som möjligt.

Mvh Karitza

5902
4525
Tropfrog:
Om jag inte minns fel så står det i L80 att djuren skall ha ett naturligt substrat. Då går ju både papper och kakel bort.

50% vardera av kokosfiber eller torv och sand är nog det vanligaste. För ett mer naturligt utseende kan man experimentera med grus i lite olika storlekar, torkade löv, bark, pinnar osv på ytan.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild