Fejervarya limnocharis parning ?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

892
492
Johnexotics:
1023169_cyjqihgkhvfuxytwscen.jpgdom har börjat komma upp i storlek nu småttingarna. Jag har aldrig sålt ungdjur av grodor. När bruka man säljadom äter som dom ska. Växer bra.

892
492
Johnexotics:
1023169_tkitypaaldxarugsxgef.jpg

892
492
Johnexotics:
1023169_wbempzjisobrlhvfeqss.jpg

892
492
Johnexotics:
1023169_xhqyltwqzaawqeocuzfe.jpg

Medlem i GHF, SDS
3216
1954
EmanuelKarl:
Med pilgift säger jag minst 3-4 månader (absolut inte under 2 månader), men sjärv vill jag alltid att de ska vara 6+ månader innan jag säljer (åtminstone om kunden inte är någon expert, utan är ny till hobbyn). Kunden får betydligt bättre möjligheter att lyckas med större, mer etablerade djur som är hyfsat nära sin vuxna storlek än med pyttesmå ungar, hur bra de än äter och skiter. När de är små kan nybörjarmisstag (klimatavvikelser, slarv med maten osv) ha en större påverkan på deras välmående och större djur har i allmänhet mycket bättre möjligheter att klara en flytt bra trots all stress det innebär.

Tillväxttakten och månadsangivelsen kanske är annorlunda för dessa grodor, men inställningen bör vara densamma.

892
492
Johnexotics:
EmanuelKarl skrev:
Med pilgift säger jag minst 3-4 månader (absolut inte under 2 månader), men sjärv vill jag alltid att de ska vara 6+ månader innan jag säljer (åtminstone om kunden inte är någon expert, utan är ny till hobbyn). Kunden får betydligt bättre möjligheter att lyckas med större, mer etablerade djur som är hyfsat nära sin vuxna storlek än med pyttesmå ungar, hur bra de än äter och skiter. När de är små kan nybörjarmisstag (klimatavvikelser, slarv med maten osv) ha en större påverkan på deras välmående och större djur har i allmänhet mycket bättre möjligheter att klara en flytt bra trots all stress det innebär.

Tillväxttakten och månadsangivelsen kanske är annorlunda för dessa grodor, men inställningen bör vara densamma.

Hm intressant.  har det med storleken på grodor då du vill vänta 6mån?. Vad jag har märkt på dessa växer väldigt snabbt på korttid 

5898
4525
Tropfrog:
Anpassningsförmågan är nog ändå större hos en risgroda som återfinns i tropiskt, subtropiskt och i tempererat klimat inom sin naturliga distributionsområde än hos en pilgiftsgroda som återfinns på en kvadratkilometer tropisk regnskog. Det borde innebära mindre risk för acklimatiseringsproblem och nybörjarmisstag.

Men ett par tre månader känns nog lämpligt om det finns plats till dem. Växer de så att det blir trångt om utrymme så skulle jag sälja för att ge de som är kvar bättre förutsättningar.

Hur många blev det?

Mvh
Magnus

892
492
Johnexotics:
Har inte räknat men det är nog runt 40-90 stycken som jag har som små grodor  Matglada är dom. 

Intressanta är tydligen har dessa hittas i städer med. Lagt sina rom i vattenpölar.  Så tåliga är dom. 

hade hoppas skulle vara redo innan mässan men så är det ibland :)

Medlem i GHF, SDS
3216
1954
EmanuelKarl:
Johnexotics skrev:

Hm intressant.  har det med storleken på grodor då du vill vänta 6mån?. Vad jag har märkt på dessa växer väldigt snabbt på korttid 

Precis. De har helt enkelt lite mer kött på benen och skinn på näsan, man känner att de är kraftigare och rejälare djur och jag är övertygad om att det är mer sannolikt att köparen lyckas bra med dem än med småttingar.

6 månader är nog i överkant för de du har dock men lite storlek är nog ändå bra.

892
492
Johnexotics:
EmanuelKarl skrev:

Precis. De har helt enkelt lite mer kött på benen och skinn på näsan, man känner att de är kraftigare och rejälare djur och jag är övertygad om att det är mer sannolikt att köparen lyckas bra med dem än med småttingar.

6 månader är nog i överkant för de du har dock men lite storlek är nog ändå bra.

Ok :) tack 

Blir nog säljer av några större individer då är rätt många varje burk men pigga äter bra.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild