Var får man tag på maten?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

14
0
4768:
Hej! Jag planerar att skaffa en juvenil majsorm någon gång i höst. Jag undrar hur man får tag på mat till den. Köper man liksom bara frysta möss i en djuraffär? I så fall, finns det på alla affärer? Eller måste man föda upp maten själv? Tacksam för svar.

Medlem i SHF
12
4
Mexotic:
Du kan beställa maten online från skåne reptilfoder eller någon annan sida .

Medlem i SHF
4081
5139
Jonas_:
Finns många alternativ. Man får väga fördelar och nackdelar. Jag tycker om hela processen med att föda upp eget foder, men har man endast en liten majsorm kanske det är enklare att köpa sina foderdjur. 

Många zoobutiker säljer frysta gnagare, dock inte alla så man får fråga i specifik butik. Däremot kan säkert alla ta hem på kundens begäran. 

Det går att köpa betydligt billigare på olika reptilmässor i landet och många privatpersoner säljer frysta foderdjur till bra priser. Bara att svara på en befintlig annons eller skapa en egen köpes-annons.

Finns även ett flertal som säljer och skickar via post/ombud. 
Som tidigare svarare skrev så är Skåne reptilfoder bra att göra affärer med, enligt min erfarenhet. 

14
0
4768:
Tack så mycket! Då vet jag. Jag tror att Dogman i min stad kanske har ormfoder. 

Medlem i SkHF
1292
1506
NellyNiklas:
Frusna möss kan do oftast hitta hos både Zoogiganten i Lomma och i Jägersro i Malmö samt Skåne Reptilfoder. Du kan även ringa Reptopia Landskrona, Vellingblomman och Tropiska Rum för att se om de har frusna möss i lager.

Flertalet butiker ställer även ut på mässan i Malmö (och övriga mässor givetvis) och då kan det vara värt att bunkra upp med ett större parti.

Mvh
Niklas

Medlem i SHF
4081
5139
Jonas_:
4768 skrev:
Tack så mycket! Då vet jag. Jag tror att Dogman i min stad kanske har ormfoder. 

Dogman kan säkert ha frysta möss. Men räkna med att det är betydligt dyrare på butiker liknande Dogman, Arken zoo osv än på mässor och att köpa genom privatpersoner. Men åter igen, har man en mindre orm är kanske kostnaden inte ett stort bekymmer : ) 

Om ditt Dogman inte har frysfoder hemma i butiken kan dom garanterat ta hem vid intresse. 

241
307
Lordguras:
Köp av Johan bomben. Bra priser och kvalitet 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild