Belysning regnskog

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

5899
4525
Tropfrog:
Gecko98 skrev:
Hej igen! 

Stort tack för era svar och engagemang! Vilken kunskap. Jag ska erkänna att jag definitivt ligger bakom er i kunskapen om lampor & belysning. Toppen när ni länkar lite tips blir definitivt enklare! 

jag har sett att det diskuterats djur eller inte, var lite otydlig där kanske. Det kommer vara pilgift i burken och sen flytta in phelsuma Klemmeri förhoppningsvis. Exakta växter är inte klart än men vill ge de förutsättningar för att bli en bra djungel med lite blommor men även trevligt ljus då detta kommer bli min show burk som kommer stå i vardagsrummet. 

mvh 

Phelsumas skall ges möjlighet att sola under UVB ljus. Just den biten backar jag på då jag aldrig hållt UVB krävande djur. Inom de fältet är Niklas en flitig debattör. Även om jag inte kan bedöma riktigheten i det han skriver så utgår jag ifrån att det finns egen erfarenhet och avsevärt mer substans än när han pratar växtljus. Så lyssna på vad Niklas har att säga kring just den biten.

Men kortfattat kan man säga att det ena utesluter inte det andra. Man kan ha både bra växtljus och bra reptilljus. Dock är det nog bäst att skaffa två olika ljuskällor som uppfyller de två olika behoven. Då blir det ännu viktigare att titta på prislappen. Kanske bättre att lägga 5 papp på respektive ljuskälla än 10 på en växtbelysning som inte tillgodoser uvb behovet. För den som har oändliga resurser (inte jag) så är dock den kommentaren överflödig :).

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild