Fruset foder till norra sverige

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
Zinistra:
Hej! 
Nån som har koll på vart man närmast/bäst får tag på frusna pinkies om man bor i Umeå? Beställer man från Skåne reptilfoder tar det två dagar, så lite osäker på om det kommer hinna tina.. 

16
10
Raven:
Finns det inget i frysen på zoo.se, Mariedal? Där brukar jag köpa mitt foder. Var dock några år sedan jag köpte pinkies där.

2
0
Zinistra:
Helt ärligt, jag har bara kollat i frysarna och inte frågat, och hittade inte några där och då. Jag fick som svar från kundtjänst att bara vissa butiker har det och därför finns det inte lagerfört på deras hemsida heller. Men jag får helt enkelt fråga nästa gång jag är i krokarna, det har inte vart så aktuellt förrän nu nyligt. 

226
362
MartinJ:
Djurmagasinet/Zoo.se har i alla fall haft, men senast jag köpte en för några år sedan kostade det 25kr för en pinkie. Det bästa brukar vara att köpa större partier från privata uppfödare. Det finns uppfödare från södra Sverige som kör upp då och då för att sälja, men att skicka brukar också gå bra. Annars brukar det gå att lösa på mässan i Sundsvall.

11
22
Kaprosuchus:
Om det krisar så brukar Zoo.se i Örnsköldsvik ha frysfoder. Går bra att ringa direkt till butiken och fråga vad de har i lager innan man åker dit. Där är fodret ganska gömt i en frysbox, man behöver lyfta ut saker som ligger ovanpå för att komma åt. Kanske därför du inte såg nåt i Umeå, om de har samma upplägg.

Medlem i SHF
4080
5139
Jonas_:
Bara ett inlägg angående Skåne reptilfoder. Jag brukar lägga till ett par kylklampar i beställningen (och att fylla frigolitlådan så gott det går är också bra vid längre transport). Det brukar komma fram fryst. Jag bor dock i Gävle och inte i Ume : ) 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild