Bioaktivt terrarium hjälp sökes

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

8
0
Oresprays:
Tropfrog skrev:
Jag tror inte att det är några problem att montera ro filter i hyresrätt. Har sett flera som gjort det. Krävs bara en enda kran med gängad tapp, så är det enkelt att montera själv. Själva filtret används 1-2 timmar i månaden för ett litet terrarium och kan ligga i ett skåp däremellan. Behöver inte vara fast monterat.

Mvh
Magnus 

Ahaaa fan va bra så det finns övergångar så man kopplar den där perlatorn sitter?

5900
4525
Tropfrog:
Oresprays skrev:

Ahaaa fan va bra så det finns övergångar så man kopplar den där perlatorn sitter?

Det finns adaptrar till allt. Om du köper en enhet så tar du med kopplingen och perlatorn till en vvs butik så ordnar de vad du behöver.

Mvh
Magnus 

25
40
Mathias22:
Tropfrog skrev:

Mitt terrarium med 3 pilgiftsgrodor, 6 jungfrugeckos och många epifyter behöver konstant näringsdosering.

Mvh
Magnus 

Skulle du vilja dela vad för sorts gödning du använder och hur du doserar?
Jag har ett nystartat grodterrarium som växer bra men med tiden kommer jag kanske att se bristsymptom.

5900
4525
Tropfrog:
Mathias22 skrev:

Skulle du vilja dela vad för sorts gödning du använder och hur du doserar?
Jag har ett nystartat grodterrarium som växer bra men med tiden kommer jag kanske att se bristsymptom.

Jag häller i 2 kryddmått MSU näring i 10 liter osmosvatten som går till regnsystemet. Men det är svårt att hitta i Europa nu för tiden. Så när mitt är slut om sisådär 10 år behöver jag hitta något annat alternativ.

Mvh
Magnus 

25
40
Mathias22:
Tropfrog skrev:

Jag häller i 2 kryddmått MSU näring i 10 liter osmosvatten som går till regnsystemet. Men det är svårt att hitta i Europa nu för tiden. Så när mitt är slut om sisådär 10 år behöver jag hitta något annat alternativ.

Mvh
Magnus 

Vad är MSU och vad skulle vara ett alternativ?

5900
4525
Tropfrog:
Msu står för michigan state university. De tog fram något som de ansåg vara optimalt för framförallt orkidéer. Det var väl rätt hypat när det lanserades men verkar ha avtagit i popularitet. Det finns säkert någon annan hypad produkt just nu, men jag är inte så insatt eftersom jag inte har behov av det på ett tag.

I övrigt hänvisar jag till mitt tidigare svar om vilka typ av gödningar man bör undvika.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild