Crested eller leopard gecko

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

88
2
Herplover:

Crested eller leopard gecko vad tycker ni man ska skaffa vilken är trevligast?


Medlem i SHF
274
341
Jubari:

Hmm... svårt, personligen tycker jag att det är trevligare med växtburkar med lite höjd. Föredrar mycket växtlighet i mina burkar så de ger ju cresteds en fördel i mina ögon! Men när det gäller ödlorna så är ju båda väldigt vackra, tyvärr är de ju nattaktiva så jag såg de sällan (Haft båda arter i ex antal år) förutom om kvällarna då givetvis samt leosarna vid matning (Ögonfransarna tenderade till att äta på nätterna). 

Cresteds har ju häftlameller vilket jag tycker är rätt ballt, samt deras små skutt de kan göra. 

Leosarna var trots allt framme mer än vad mina ögonfransar var, dock så kan de ju ha varit en individuell fråga givetvis. Har haft betydligt mer leosar än ögonfransar. 

Så jag tycker båda arterna är trevliga. Är nog ganska jämnlikt skulle jag tro 

 

 


429
254
JACLAR123:

Vilka förväntningar har du på djuret?


205
25
Strunten:

personligen tycker jag du ska tänka vad du själv gillar. jag gillar öken och sten väldigt mkt därav har jag ökenlevande djur


88
2
Herplover:

Det blir nog en crested då jag tänkt efter och tycker dom passar mig bättre 


424
32
samthe0ne:

Det gillar v i Herplover :), kolla gärna in Exo-Terras höga terrarier om du nu inte vill bygga ett eget, L80 säger att de bör ha 60 i höjd, men jag personligen tycker att det är lite litet och bygger ett eget terrarie som är 120 totalt i höjd (Exo-Terras högsta är 90)


47
4
Crestie:

jag är helt partisk på crested! tycker de är väldigt trevliga, det är leoparderna med men jag tycker om det faktum att man har en liten jungel hemma som ser väldigt trevlig ut med belysning och så =) sen att de är kvälls/natt aktiva är inget negativt i mina ögon, man jobbar ju i regel på dagarna ändå och kan slappa och pyssla med att ställa in lite mat och ge dem varsin syrsa eller två och så när man kommer hem på kvällen.


88
2
Herplover:

Tänkte köpa en liten crestie på Stockholms mässan och han hamnar i kameleontens gamla terrarium då han får nytt större


31
6
slowfox64:

En liten bortglömd gecko, Underwoodisaurus milii, de är grymt trevliga.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild