Fundering kring ett bakgrundbygge.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

741
681
Binks:

Godkväll!


Jag har en fundering till en idé jag fått idag då jag har fått för mig att jag ska börja med ett terrariebygge.

Jag tänkte göra en bakgrund och kanske även sidor med torv och bark.

Typ som att gega ner de och sen bara släppa på torv och barkbitar och låta de fastna och sen borsta av de lösa som blir över.

Går de att göra så?

 

Hade isåfall tänkt göra en grund med hjälp av frigolit/fogskum eller vad som används så man får lites truktur med lite grenar som ska vara med och kanske bygga nån egen gren eller köpa epiweb grenar.

Även tänkt att ha så man kan plantera lite växter för att få de mera amazonas aktigt.

 

Vad tänker ni om detta?
 Vad låter fel och vad låter vettigt? Tips och idéer?


424
32
samthe0ne:



Titta på den här serien av klipp, han ger steg för steg instruktioner för ett liknande bakgrundsbygge


31
6
slowfox64:

Jag blandade bentonit (kattsand), torv och vatten sen tryckte jag fast det direkt på glaset, funkar bra.


230
22
Nooon:

Nå´t?

www.crotalus.se/showthread.php/1721-Regnskogsbakgrundsbygge-p%C3%A5-5-dagar


Medlem i GHF
636
410
Jimmy:

Sika-bakgrund är ju enkelt. Betonglim, vatten och sen i med jord, torv eller liknande.


741
681
Binks:

Bra idéer.

Vart sugen på de dära med fogskum och svart silicon.

Vilken typ av fogskum och silicon ska man använda?

Behöver man förankra de på något vis eller räcker de med att limma mot baksidan på ett OSB terrarium?

 


278
122
Snakedude69:

Backrounds are tuff.  i think the foam backrounds look a little cheesy.  a cork bark backround works


278
122
Snakedude69:


278
122
Snakedude69:


741
681
Binks:

Då de har rea nu på Jula i stan så undrar jag vilken typ av fogskum och silicon det är man ska ha för bakgrundsbygge?


Fogskum

www.jula.se/fogskum-pu-500ml-502170

eller

www.jula.se/fogskum-750ml-502011

 

Silicon

www.jula.se/silikon-anti-mogel-300ml-502137 grå

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild