Ni med skinkar!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

166
54
Leoleopardgecko:

Har fått som uppgift att sprida informationen om att skinkar kan tappa svansen, så vad ni än gör, ta ej i svansen. Detta fenomen är inte så vanligt, MEN, det kan hända, och det hände mig. Hade faktiskt ingen tanke om att skinkar kan tappa svansen, leopardgeckos har man ju ofta hört om, men inte skinkar. Så när han var snabb tog jag i hans svans och en bit lossnade. Blev otroligt ledsen och kände mig dum, därför behöver ni inte dumförklara mig, det gör jag så fint själv. Sen kan jag tycka att det är ganska ansvarslöst av en zoobutik att sälja reptiler dom inte vet så mycket om. Men, får se det såhär, skinken verkar ganska oberörd av det, och jag lärde mig något.

Anyway, var försiktiga med era skinkar alla där ute :)


Medlem i SHF
4003
5037
Jonas_:

Hej, blev nyfiken när jag läste detta " Sen kan jag tycka att det är ganska ansvarslöst av en zoobutik att sälja reptiler dom inte vet så mycket om."

Hur menar du då? Att dom skulle säga till dig att den kan lossa svansen om du lyfter den där? :) Ingen dumförklaring, endast nyfiken ;)

Mvh Jonas G


59
8
glamwarrior:

villken zoobutik var det som sålde den till dig?


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Bra information men självfallet ska man inte ta en ödla i svansen oavsett om den kan släppa den eller inte. Zoobutiker har ett ansvar att ge dig information om hur ödlan ska skötas, samtidigt har man ansvar själv på att ta reda på allt man kan.

Se till att ge skinken gott om mat så att svansen kan växa ut utan problem då det självklart är påfrestande att generera tillbaka en svans.

Vad var det för skink för övrigt? Finns ju ett bra gäng med olika skinkarter ;)


166
54
Leoleopardgecko:

Förstår era synpunkter. Självklart är det bl.a mitt ansvar att ta reda på hurvida en ödla ska skötas. Det jag mena va att när jag fråga om skinken kan tappa svansen blev svaret "vet inte" från zoobutiken.

Den enda reptilbutiken med inriktning reptiler i Västerås. Velat ha uppfödarbevis osv, men har inte fått det.

Min eldskink får nu massa kärlek och mat.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild