Var finns alla råttsnokar?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
Tyskterrier:
Tjena.. har haft en del ormar förr i tiden, är på gång att skaffa någon ny men har ej bestämt mig vad det blir, lite enklare nu med alla skötselråd men samtidigt svårare då man vill hitta en lämplig art! Vill verkligen köpa rätt och kikar på skötselråd, annonser dagligen.. det som slår mig är att det är 80% kungspyton, lite andra boas och pyton men nästan inga råttsnokar, väldigt få mjölksnokar etc.. Har kungspyton tagit över helt pga dom är väldigt enkla samt vackra? Var är alla råttsnokar? 

283
366
Cartaq:

Det är nog mycket som spelar in. Förr vill jag minnas att alla skulle ha boer, idag är dom snarare sällsynta. Kungspyton är det nya modet då dom bland annat går att få i all världens färger och anses vara bra förstaormar. Många ser även enkelheten i att slippa dvala, även längden spelar in.

Sverige överlag är en liten marknad, flertal som är intresserade men inte många som pratar öppet om sin hobby. En annan sak som jag har reagerat på är att flertal personer inom hobbyn kör i några år för att sen lägga ner helt och hållet. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild