Litet terrarie 30 cm

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
C2K:
Jag har tagit över ett litet terrarie, ett Exo Terra 30*30*30.
Tips på vad jag kan ha i det förutom spindlar?

5101
3877
Tropfrog:
Egentligen förespråkar jag att välja vilket djur man vill ha först och sedan skaffar terrarium som passar det djuret. Om man vänder på det så kanske det inte slutar med djuret man verkligen vill ha och det är oturligt för både djur och ägare. Men någon liten bönsyrsa, rosenbaggar, gråsuggor, vampyrkrabbor. Det finns säkert fler.

Mvh
Magnus 

664
345
Johnexotics:
Inte mycket du kan har där i förutom små ledjur

Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:
Skorpion, om inte det tillhör samma kategori som spindlar.. Eller någon insekt? 30×30×30 är väldigt liten yta för exempelvis reptiler eller amfibier. 

Det ända jag personligen skulle hålla i det utrymmet är spindlar. Dock verkar du tyvärr uteslutit det : ) 

79
78
testudo_H:

Några vackra gråsuggor?

Jag har zebra (Armadillidium maculatum) i en större glasskål (typ sån de säljer till en guldfisk)


5101
3877
Tropfrog:
Jag har också A maculatum. Så fascinerande djur att jag skaffade A gestroi också. Både vackra och roliga.

Mvh
Magnus 

6
0
_gecko_lover_:
Du kan nog inte ha några reptiler i det. Vissa skulle säga att jungfrugeckos funkar, men enligt mig är det för litet och tror inte ens att det är lagligt. Som ovan har skrivit så kanske du kan ha någon bönsyrsa. De är ganska häftiga djur. Eller typ vandrande blad/pinnar. Du kan ju bygga upp en fin miljö med mycket växter och kanske ha gråsuggor i det. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild