Svårt att hitta klockgrodor (Bombina orientalis)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i SHF
34
4
fmiaou:
Jag är på jakt efter en grupp på tre (1.2) och bor i Stockholm. Nu har jag finkammat nätet både i Sverige och EU men det är ont om normala, hemfödda bombina? Närmaste är i Lund! Någon här som vet om en uppfödare runt Stockholm? Med kollektivtrafik/tåg inom rimligt avstånd - inte sex timmar t/r.

8
6
Spikedreptiles:
Har du kollat herpers choice om dem har? Annars kan du kolla med dem ifall de kan köpa in.

Medlem i SHF
34
4
fmiaou:
Spikedreptiles skrev:
Har du kollat herpers choice om dem har? Annars kan du kolla med dem ifall de kan köpa in.


Nej de har inga.
Jag får väl åka till Skåne ...

5099
3873
Tropfrog:
Annars kan du åka till Göteborg också. Har en i området här som har massor av hemavlade.

Mvh
Magnus 

8
6
Spikedreptiles:
fmiaou skrev:


Nej de har inga.
Jag får väl åka till Skåne ...

Maila annars dem. De brukar kunna ta in det mesta i butiken om man frågar

Medlem i SHF
34
4
fmiaou:
Tropfrog skrev:
Annars kan du åka till Göteborg också. Har en i området här som har massor av hemavlade.

Mvh
Magnus 

Kontaktmöjlighet? Har hen hemsida eller FB?

Medlem i SkHF
975
1090
NellyNiklas:

Det finns garanterat B orientalis på närmare håll. Många väljer medvetet att ligga under radarn. 

Här kan det ibland vara till fördel att vara medlem i sin lokala herpetologiska förening. Finns ofta mycket kunskap i dessa.

Mvh
Niklas


5099
3873
Tropfrog:
Kan vara bra att tänka på att de leker nu och några månader framöver. Lär vara lättare till sommaren när juvenilerna är redo att sälja.

Mvh
Magnus 

Medlem i SHF
34
4
fmiaou:

NellyNiklas skrev:
Många väljer medvetet att ligga under radarn.


??? Varför då?


8
10
Hkan:
Kaggeleds zoo i Gbg har - eller hade i allafall i somras - relativt nymetamorfoserade för 830 kr styck. Svindyrt alltså, men det är ju för all del inget tvång att köpa. Mycket fina ex dock. Inga förfulande mutaioner och fin ljusgrön färg. Ville verkligen ha en så jag köpte och hon är vuxen nu. En vän till mig har tre hannar så vi får väl se vad som händer till våren! Om vi får ungar så kommer vi inte att "ligga under radarn" - vad det nu
betyder....
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild