Tips på uppfödare

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

6
5
Mandoxz:
panterophis skrev:
Bestäm dig vad du är ute efter för art först så blir det betydligt enklare att hitta

Det har jag! Brazilian Black :) 
Vet du någon som säljer?
Tack för ditt svar!

167
162
Imori:
Mandoxz skrev:

Det har jag! Brazilian Black :) 
Vet du någon som säljer?
Tack för ditt svar!

Hej!
Herpers Choise i Uppsala har Grammostola pulchra.

6
5
Mandoxz:
Imori skrev:

Hej!
Herpers Choise i Uppsala har Grammostola pulchra.

Tack! :)

311
280
panterophis:
Populärnamn kommer du inte långt med i hobbyn, vetenskapliga namn är det som gäller

5021
3811
Tropfrog:
Mandoxz skrev:

Jag bad inte om "rättningar", om man förstår vad jag menar kan man bara svara på frågan, för mej är det "dålig attityd" att direkt gå på mej om hur saker uttalas, jag bad inte om det.
Du behöver inte svara mer i denna tråd. Din uppfattning om mej är oväsentlig helt ärligt, du får tycka vad du vill men jag är INTE den första nybörjaren som känner sej direkt attackerad i hobbyn. 

Ibland är det faktiskt så att man kan lära sig saker trots att man inte bett om det.

Som i detta fallet där du med sannolikhet aldrig kommer att säga eller skriva fel igen. Om du fortsätter inom hobbyn så hade det varit helt oundvikligt att du förr eller senare hade lärt dig det i vilket fall. Den enda skillnaden hade varit hur många inom hobbyn som hade skrattat bakom din rygg fram tills du lärt dig. Så därvidlag har lärdomen varit till nytta oavsett hur den togs emot.

Det är några andra som också lärt oss ett och ett annat i denna tråden. Inte bara om fågelspindlar och nomenklatur, utan om annat också. Tyvärr är det inte möjligt att växla upp den lärdomen utan att också tysta forumet och det fria ordet.