Sjöhästar?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

173
261
ricard:

SKulle vilja påstå att detta är för den erfarne akvaristen som inte bara hört talas om moina, micro od utan också har lång erfarenhet av att hålla stammar levande hemma. Om inte skall man inte köpa sådana här känsliga arter. De dör. Oansvarigt. Nu har jag moralpredikat klart. Ville bara förtydliga att det inte räcker med lite eldig initial entusiasm utan här krävs erfarenhet av att odla fodret som dessa små sköningar käkar. Jag har själv haft killis (äter också smått levnade) under många år, men skulle idag inte köpa sötvattenssjöhästar trots lång erfarenhet av foderodling. Det kräver helt enkelt för mkt och jag vill hellre kunna åka hemifrån 1-2 veckor på sommarn mm. Det kan man glömma med dessa djur.


24
15
Lelle:

Det finns inga sötvattenslevande sjöhästar. 
Samtliga är havslevande. Dock finns det några arter kantnålsfiskar i Östersjön som tolererar bräckvatten


242
29
Blues:

Ja jag började oxå undra om sjöhäst i sötvatten,kantål i bräckvatten finnes.


Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:

Kanske är lättare om du skaffar en sjöko istället? :) 


242
29
Blues:

Hahaha ja du!


126
6
AjPaj:

Det har du helt rätt i Lelle, det r bara vi lekmän som använder oss av sjöhästtermen, för kantnål låter så abstrakt.


90
38
Fredrik85:

Nu vet jag inte var du bor, men vill du ha info angående sjöhästar så brukar Triton akvarium(Saltvattensbutik) i täby ha inne. Lelle och Fredrik är båda väldigt kunniga.


160
91
turboadde:

Det finns en otroligt duktig kille som odlar sjöhästar i vattholma med.

Hemsida till han www.mikromarine.se/

 

Sen är det Triton i täby som näms här ovan som brukar vara duktiga på ta hem odlade sjöhästar med.

www.tritonakvarium.se

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild