Skaffa orm på mässan (eller inte?)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i SHF
32
13
realbosselarsson:
Hej.
Jag är fortfarande nybörjare på ormar även om vi haft vår majsorm i fem år.
Vi hittade henne på Herpers Choise, det kändes bra och funkade smidigt. Även om det kändes märkligt att de inte visste när hon var född, de räknade bakåt och kom fram till en månad, typ.
Men det kanske är så det det brukar funka.

Nu börjar jag bli klar med att bygga terrarium nummer två där det är tänkt att en kungspyton ska bo.
Jag var på Herpers i lördags och kikade lite på deras kp, de har ett par stycken. Väldigt söta.

Men nu är det snart mässa, Södertälje i slutet på månaden. Det känns lite så där att ta med en orm hem därifrån, men jag kan tänka mig att de har många där.
Jag vill ju ha en från en seriös uppfödare för att undvika tråkigheter, så klart.
Jag vill inte ha bråttom med köpet men det kan säkert gå fort på mässan.
Hur funkar det normalt vid köp av djur på mässan?
Är det en dum idé eftersom man/jag inte har koll på allt och alla?

36
31
snakeside:
Jag skulle kolla annonser här och på FB och se om den orm du hittar går att leverera till mässan. Då kan vi välja en orm som du tycker är snygg, ligger bra i pris och du kan i förväg prata med säljare/uppfödare och skapa dig en uppfattning i lugn och ro om det är någon du vill köpa orm av. Du kan också kolla vilja som anmält att de kommer till mässan och se vem av dem du känner förtroende för och se om de har någon orm du är intresserad av. Då kan du boka en orm och köpa där. 

Medlem i SHF
32
13
realbosselarsson:
Det låter rimligt :)

83
68
LennieN: