Vad ska i?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

242
29
Blues:

millimeter eller 9,5meter


229
124
CJBReptiles:

Ja du skulle ju kunna ha ett rum på 38 kvadrat men jag tror inte att du har en takhöjd på 7m. Jag skulle dock gärna ha ett terrarium på 266 m3(266 000Liter) :)


242
29
Blues:

Ja ett sånt terra vill ja ha.....


1159
626
Temla:

7 meter högt! Då kan du ju dra till med en riktigt ordentlig reptil typ en T-Rex. skratt

Kul med begreppsförvirring ibland. Vi hade nyss en likadan förvirring i en av bildkommentarerna där ett terra plötsligt blev "6,5 cm brett". hihi


242
29
Blues:

Ja ibland kan lite vara kul..


270
80
Mjos:

Nu blev ni allt avundsjuka! :P
Tänkte mig en krokodil kanske? Nää givetvis millimeter :S  
Sitter med matte 2b och massa ekvationer och skit men klarar inte cm/mm .. ahhhh
Man skriver väl alltid dessa mått i mm som jag så duktigt gjorde.

Fick ju respons iaf fast inte den jag ville. :)


270
80
Mjos:

Vilka Geckos är dagaktiva? 


268
19
Iguania:

Större delen utav arterna från Phelsuma-släktet och vissa(de flesta?) ur Lygodactylus, bla L. williamsi. Vill du ha en stor så bör ju P. madagascarensis grandis funka. Dock så är ju daggeckos(iallfall Phelsuma-arter)känsliga för hantering, de släpper gärna svansen och har känslig hud, så det är ju en sak att tänka på. Själv tycker jag att deras skönhet väger upp det "problemet", man ska ju ändå inte hantera djuren i onödan:-)


270
80
Mjos:

Åh! Alla latinska namn *sliter mitt hår*.. Tack gode Gud för Google!!

Hade kanske inte tänkt mig någon större ödla. Williamsin var ju skitläcker! Måste kolla mer info om den. 


268
19
Iguania:

xTheod på sidan håller dem, så om du undrar ngt går det säkert att skicka PM. De engelska skötselråden innehåller ganska nyttig information, bara att googla på L. williamsi caresheet. Har själv varit intresserad av att skaffa dom.

Angående det där med latinska namn så är det ngt man lär sig. Har hållt på med reptiler i snart 5 år och fast jag inte har haft särskilt stora möjligheter att ha många djur så kan jag ändå många olika namn i huvudet, har man läst dom ett par ggr så fastnar dom. Tror att det är ngt som följer med hobbyn;-)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild