Tropfrog skrev:
Jag tänker att djur som äter hela däggdjur i naturen mår bäst av att äta hela däggdjur även i fångenskap.
Förstår inte överhuvudtaget vitsen med reptilink.
Mvh
Magnus
obnivorer tillexempel som inte vill äta grönsaker, överlag variation, folk som inte vill ha döda möss i frysen osv. Sen är just reptilinks speciellt anpassade för att ha det bästa möjliga innehåll näringsmässigt, vilket inte tex frysta möss är (annat än att dom är frysta). Alla reptiler äter inte möss i det vilda heller därför finns det också olika smaker så som groda, vaktel, fisk, insekter, kanin och om jag inte missminner mig leguankött. Lättare för dom att svälja också samtidigt som det innehåller alla delar av foderdjuret (ben, fjädrar, päls, organ). Dom är också lättare för djuret att smälta vilket kan leda till att dom växer snabbare och kan återhämta sig snabbare efter att ha tex lagt ägg eller haft någon sjukdom. Jag menar bara för att något är naturligt, betyder det inte att det automatiskt är bra. Det finns massor av faror i naturen som vi tar bort i fångenskap. Vi skulle aldrig låta våra djur svälta bara för att det förekommer i naturen eller plantera giftiga växter i terrariet som finns i naturen. Det finns liksom en andledning att många väljer att ge frysta möss istället för levande (tror inte ens det är lagligt att ge levande). Finns säkert fler fördelar men ser egentligen inga nackdelar med det. Dom innehåller samma saker som ett helt foderdjur men dom är anpassade för att bättre passa våra reptiler