Lampor, växter och städare

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

9
0
Trollisen:

Hej! Jag håller på att bygga ett regnskogsterrarium (Sydamerika/amazonas) och har lite funderingar över lampor, växter och städare.

Lampor: Är det någon som har något bra tips på en bra, relativt billig lampa som är bra för växter? Har ingen plan på att ha några djur i det, så behöver inte tänka på vad djuret har för behov.

Växter: Har någon några tips på vilka växter man kan ha? Helst växter som kommer från Sydamerika. Jag har redan en monstera adansonii, några åderblad och olika bromelior. Men skulle gärna vilja ha lite till, och gärna några mossor också :)

Städare: Samma här, om någon har några tips på olika städare? Jag vill ha så många olika arter som möjligt, så att jag kan få en så stor biologisk mångfald som möjligt i burken :)

Mvh Gunnar


5099
3875
Tropfrog:
Ljus: led är det som gäller just nu. Jag gillar dusk tropics grejor. Men du anger inte storlek på burk så svårt att rekommendera någon specifik produkt.

Växter: Du frågor om om växter från Sydamerika!! Det finns så många att det är helt omöjligt att svara på. Du måste nog själv bestämma vilka du gillar. En bra referens är euchinagera där finns många interesanta växter för ditt terrarium.

Städare: om du inte tänker ha djur i burken är det inte nödvändigt med städare. Välj de som du gillar och se till att mata dem.

Mvh
Magnus
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild