skicka djur?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

13
1
wubbadubba:
undrar typ bara varför i america (iaf från vad jag har sett online) så är det ganska vanligt att man skickar djur som ormar och och ödlor i posten fast har aldrig sett det i svergie, finns det nån allneding att folk gör det i america fast inte här?

229
224
Formula76:
Det skickas säkert inte med vanlig post. Postpaket slängs omkring och ligger ute i minusgrader. 

I USA finns väl djurpaketspost som hanteras varsammare antar jag. Det finns inte i Sverige.

5099
3873
Tropfrog:
Vi har helt enkelt en annan syn på djurskydd i Sverige än i USA.

Tycker du själv att det är lämpligt att skicka levande djur med post? Var går gränsen för dig? Är det lämpligt att tex skicka levande däggdjur? 

Mvh
Magnus 

13
1
wubbadubba:
Formula76 skrev:
Det skickas säkert inte med vanlig post. Postpaket slängs omkring och ligger ute i minusgrader. 

I USA finns väl djurpaketspost som hanteras varsammare antar jag. Det finns inte i Sverige.

ah ja dom har nån någonform av djur transport antagligen

13
1
wubbadubba:
Tropfrog skrev:
Vi har helt enkelt en annan syn på djurskydd i Sverige än i USA.

Tycker du själv att det är lämpligt att skicka levande djur med post? Var går gränsen för dig? Är det lämpligt att tex skicka levande däggdjur? 

Mvh
Magnus 

jag vet inte riktigt undrar också hur stora djur butiker får in sina djur dom måste väl på nått vis vara fraktade, jag tycker inte man ska skicka annat än typ insekter och sånt fast var nyfiken på skillnaderna mellan här och amerika :)

Medlem i SHF
4001
5024
Jonas_:
Jag vet absolut inte exakt hur reglerna och sånt ser ut i USA. Det jag däremot vet är att dom skickar väldigt mycket djur via inrikesflyg (reptiler och fiskar men säkert mkt annat också). Dom skickar även med budbilar men jag vågar inte säga vilka företag osv. 

Jag har fått frågan flera ggr på mina annonser på olika sidor om jag kan skicka djuret. Vill man köpa ett djur så ordnar man med transport själv, av en människa som åker sträckan. Jag skulle inte vilja skicka djur med posten! Man är ju djurvän : ) 

Medlem i SkHF
975
1091
NellyNiklas:

I USA erbjuder både USPS (United States Postal Service) och UPS (United Parcel Service) tjänster for transport av vissa djur, så som fågel, fisk och reptiler. USPS är mer eller mindre vår motsvarighet till vår svenska posttjänst, numera Post(m)nord, så där är inget special utöver det vanliga.

USPS och UPS kriterier för att skicka djur är att "djuret måste klara sig utan mat och vatten under transporten". 

Därtill finns ett antal firmor som erbjuder mer riktade djurtransporttjänster. "Redline Shipping" som använder sig av FedEx om jag inte missminner mig.

Varför skiljer det sig tänker du? Sverige och Europa ligger helt enkelt ljusår längre fram i mycket jämfört med USA, däribland djurhållning överlag, som Tropfrog påpekade tidigare. 

Mvh
Niklas


663
345
Johnexotics:
En jag känner i Usa köpte en Leopard gecko via nätet å fick den skickad med Fedex
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild