Akvarium majsorm?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

42
4
MajaL:
Jag har haft mycket ormar i tonåren men det var många år sedan nu så jag behöver friska upp minnet.
Planen är att köpa en majsorm så småningom.

Nu till mina frågor.
Jag har ett akvarium över, är det helt uteslutet med akvarium med tanke på avsaknaden av ventilation från sidorna? Vad kan det tänkas kosta att be en glasmästare borra ventilationshål?

Värme, behöver jag både värmematta och värmelampa? Vill minnas att mattorna inte hjälpte särskilt mycket för att få upp värmen i terrariet.

Bottensubstrat till juvenil, man kan köpa ogödslad täckbark på tex Granngården. Stämmer det?

Behöver grenar och annan inredning från naturen steriliseras i ugnen?


Tack på förhand!

Medlem i SkHF
74
39
Kenneth58:
Borra själv, väldigt enkelt.

665
346
Johnexotics:
Jag borrade mitt själv  som du ser på bilden är det själva "toppen" som är framdelen på akvariet så sidorna är borrade och "baksidans" som är nya toppen är borrat la

Medlem i SkHF
983
1105
NellyNiklas:

På andra sidan pölen är akvarium mer eller mindre standard. Var och annat djur bor i ett "gallon" eller "breeder" akvarium.
Men det är som du skriver. Det blir bättre luftutbyte och luftcirkulation med ventilation på sidorna. 

Mvh Niklas

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild