Åsikter om terrarie (första gång ägare)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

9
6
Webranger:
Har tänkt beställa denna "kit" för min bollpython vad är åsikterna från mer erfarna ägare?

www.imcages.com/en/terrariums-and-accessories/terrariums/terrarium-for-snakes/terrarium-for-ball-python/pvc-reptile-cage-kit-for-ball-python-and-corn-snake-120x60x50cm-black-ter120x60x50black-kit1-713.html

665
346
Johnexotics:
Blir billigare om du bygger själv . Men vill du köpa finns ju terrarie byggarna svenskt företag som har bra omdömen 

5104
3879
Tropfrog:
Skräp.

Mvh
Magnus 

9
6
Webranger:
Johnexotics skrev:
Blir billigare om du bygger själv . Men vill du köpa finns ju terrarie byggarna svenskt företag som har bra omdömen 


hmm men är icke de av trä? som ej tål höga luft temperaturer boll python ska väll ha kring 60-70%

9
6
Webranger:
Tropfrog skrev:
Skräp.

Mvh
Magnus 

vill du elaborera?

Medlem i GHF
99
204
Daniel81:
Tropfrog skrev:
Skräp.

Mvh
Magnus 


Vad är det du inte gillar med dem? Hur många har du haft? Jag gissar på noll och därför är det totalt galet att du överhuvud taget yttrar dig kan jag tycka...

Till T.S.

Jag har testat dem och de är ok. Materialet (PVC) är lätt att både borra och skruva i så belysning mm är inga problem. IM Cages kan också sätta i belysning och värme om man ber dem. Största nackdelen som jag ser det är att materialet repas lätt och när det gäller plastterrarier så föredrar jag typ Herptek som är gjorda i HDPE (High density polyethene)...

665
346
Johnexotics:
Webranger skrev:


hmm men är icke de av trä? som ej tål höga luft temperaturer boll python ska väll ha kring 60-70%

 . Står på deras sida dom är fukt tåliga vet en som har agapaddor i sina och funkar utmärkt 

Medlem i GHF
636
410
Jimmy:
Passa på att kolla begagnat. Facebook (market place), blocket, eller här på köp och sälj.

5104
3879
Tropfrog:
Webranger skrev:

vill du elaborera?


Plast är ett slit och släng material vars enda fördel är att det är billigt. Att då köpa plastterrarium dyrare än av glas eller trä känns konstigt.

Plast repas mycket enklare än glas.

Det finns inget uv beständigt Plast. Solljus eller ut ljus från lampa kommer sakta att blekna och bli sprött.

Plast är helt omöjligt att laga på ett tillfredsställande sätt. 

Framställande av Plast är en ofta miljövänlig process och våra hav är fulla av det.

Fördelen med Plast i det här fallet är nog den goda isoleringen. Något man kan lösa med frigolit för en hundralapp. Ja jag vet, också Plast, men här är det åtminstone rätt prissatt och lätt att byta ut.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild