Syrsor?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

42
3
doohan:
Måste bara fråga hur ni gör för att mata era reptiler med syrsor? Jag menar hur dammar ni dem och sedan stoppar in dem i terrariet? Dom är ju rätt hoppiga, och jag tänkte kasta in typ 4-5st så kameleonten får jaga sin mat i terrariet? Stoppar man dem i en påse / burk med kalcium, skakar om och sedan tömmer ur dem i terariet? Har ni något smart sätt att tipsa om?

3
1
Irbealca:
Hej, jag har en leopardgecko. Jag använder pincett och ger henne en i taget.

74
79
c0rr1z:
Jag brukar lägga några i en sån flugkulturs-burk. (Länk; www.cyberzoo.se/sv/articles/2.311.24695/plastmuggar-med-lock-och-nat-5-pack) 
Dessa kan de inte hoppa ur. Och så sprinklar jag över lite pulver och ibland skakar jag runt lite försiktigt & släpper ut i terrariet bara. I början så körde jag med plastpåse som du nämnde dock!

Medlem i SkHF
975
1090
NellyNiklas:
2st Ica halvlitersglas (engångs). I ena trycker du småhål i botten.
Glaset med hål i botten sätter du i glaset utan hål i botten. Syrsor och pulver lägger du i glaset med hål i. Skaka om. Överskott av pulver lägger sig i glaset utan hål, redo att användas igen. Glaset med syrsor kan du nu tömma i terrariet utan att få med en massa överskott av pulver.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild