Bakgrund 120x50x50 - öken

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

9
1
a36048419:
Väntar på mitt terrarie från terrariebyggarna på 120x50x50 där det ska bo en dvärgskäggagam.
Vad är enligt er bästa bakgrunden att köpa? Har inte tid att bygga något så det får bli köp.

Exo terra har ju någon inte superdyr rock bakgrund eller blir det bättre med någon korkbark?
Tänke ha en del växter och eventuellt fästa något på bakgrunden om jag hittar rätt.

Medlem i GHF
44
35
Baboon:
Sandpapper 

5100
3876
Tropfrog:
Om terrariet är i trä så behövs egentligen ingen bakgrund. Sandpapper och trä är väl typ nästan samma färg?

Jag tyckte inte att fogskumsbakgrund var särskilt tidskrävande eller dyrt, men det kanske inte funkar med skäggagam?

Mvh
Magnus 

9
1
a36048419:

Terrariumet är i trä men är svart, skulle gärna ha någon annan färg :)

Sandpapper hade jag inte tänkt på alls, kanske kan funka, måste tänka på den


9
1
a36048419:
Tropfrog skrev:
Om terrariet är i trä så behövs egentligen ingen bakgrund. Sandpapper och trä är väl typ nästan samma färg?

Jag tyckte inte att fogskumsbakgrund var särskilt tidskrävande eller dyrt, men det kanske inte funkar med skäggagam?

Mvh
Magnus 


Vet inte vad fogskum pallar för faktiskt, borde kanske funka det med men har lite tajt med tid tyvärr. Ska youtuba på det.

Medlem i GHF
44
35
Baboon:
a36048419 skrev:
Terrariumet är i trä men är svart, skulle gärna ha någon annan färg :)

Sandpapper hade jag inte tänkt på alls, kanske kan funka, måste tänka på den


Det var bara ett försök att va rolig.

9
1
a36048419:
Baboon skrev:

Det var bara ett försök att va rolig.


Opps, nu känner jag mig dum

5100
3876
Tropfrog:
a36048419 skrev:
Terrariumet är i trä men är svart, skulle gärna ha någon annan färg.


Jag själv lutar numera mer och mer åt svart bakgrundsfärg om det inte behövs  3d bakgrund. Svart får alla färgerna i terrariet att poppa lite mer och ger ett djup som ingen annan färg kan ge.

Men smaken är förstås olika.

Kan man inte be terrariebyggarna att måla i den färg man vill ha istället så behöver man inte tänka på att byta färg när den kommer hem?

Om du vill ha 3d bakgrund så kan man limma saker på bakgrunden och låta det vara Svart emellan. Jag tänker någon trevlig skiffer. Men det går ju också med kapade korkbarksrör eller kanske stenmoduler?

Mvh
Magnus 

2
1
Janet90:
Du sa att du inte har tid att göra en själv men jag kör med Excavator Clay som man alltså bara blandar ut med vatten och sen formar bakgrunden så som man vill ha den. Väldigt smidigt och tar 24h att torka
Har gjort så till mina Dubias och till Leopardgeckon

6
0
36048419:
Janet90 skrev:
Du sa att du inte har tid att göra en själv men jag kör med Excavator Clay som man alltså bara blandar ut med vatten och sen formar bakgrunden så som man vill ha den. Väldigt smidigt och tar 24h att torka
Har gjort så till mina Dubias och till Leopardgeckon



Oj, det sig intressant ut. Är det den färgen det blir då?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild