Bästa ytmaterialet för bergbakgrund?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

73
143
Eremit3n:

Vad föredrar ni att använda när ni skapar bergbakgrunder?

 Basen ska vara frigolit som sedan täcks i bruk/betong/fix.

Jag funderar på finbetong som färgas med akrylfärg då det är extremt billigt.

Men går det att lämna som det är, eller måste det förseglas med lack? Jag undviker gärna lack pga priset och den starka lukten. 

Bakgrunden ska inte vara nerdränkt och inte belastas med vassa klor. Det ska bo en Amblypygi i terrariet.

 


9
1
Busberg:
Jag vet inte om detta funkar, men jag gör terräng och sånt till figurspel (warhammer osv), och där förseglar jag allt med Geeks Gaming Scenics sealant, det blir väldigt slittåligt men jag vet som sagt inte om det skulle fungera i ett terrarium

73
143
Eremit3n:

Busberg skrev:
Jag vet inte om detta funkar, men jag gör terräng och sånt till figurspel (warhammer osv), och där förseglar jag allt med Geeks Gaming Scenics sealant, det blir väldigt slittåligt men jag vet som sagt inte om det skulle fungera i ett terrarium


Tack för svar :)  


5102
3878
Tropfrog:
Epotex akvarielack är det bästa. Vad jag förstår det enda garanterat giftfria alternativet.

Mvh
Magnus 

73
143
Eremit3n:

Tropfrog skrev:
Epotex akvarielack är det bästa. Vad jag förstår det enda garanterat giftfria alternativet.

Mvh
Magnus 


Jag förstår. Om jag väljer att lacka bakgrunden i slutändan så ska jag ha det i åtanke. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild