M. balfouri commune

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

6
1
maji7:
Hello! 

Har en fundering. Kanske är skum för er mer erfarna men är nyfiken! Om jag sätter ihop två M. balfouri slings som är syskon och det senare visar sig att det är en hona och en hane, finns det chans att dom parar sig ändå? Fast dom är syskon alltså. 

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:
Dom parar sig, bryr sig inte det minsta om dom är släkt eller inte. Om honan låter honom leva.. 

Men spindlar bör hållas åtskilda. Leva helt ensamma i sitt terrarium. Finns vissa arter som funkar att hålla flera individer tillsammans. Men då bör man ha några års erfarenhet sen innan av diverse spindlar, tycker jag  : ) 

6
1
maji7:
Jonas_ skrev:
Dom parar sig, bryr sig inte det minsta om dom är släkt eller inte. Om honan låter honom leva.. 

Men spindlar bör hållas åtskilda. Leva helt ensamma i sitt terrarium. Finns vissa arter som funkar att hålla flera individer tillsammans. Men då bör man ha några års erfarenhet sen innan av diverse spindlar, tycker jag  : ) 


Tack för svar :) jag vet att dom flesta måste hållas åtskilda, men just denna bor gärna tillsammans med andra. Skaffade mig M. balfouri just pga att den tycker om att bo flera tillsammans. 

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:
maji7 skrev:


Tack för svar :) jag vet att dom flesta måste hållas åtskilda, men just denna bor gärna tillsammans med andra. Skaffade mig M. balfouri just pga att den tycker om att bo flera tillsammans. 


Då är det bara köra och hoppas på det bästa : ) 
Ibland kan det fungera bättre med 3 eller fler. Så två individer inte fokuserar bara på varandra. 
Lycka till. Uppdatera gärna med bilder framöver. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild