Ytskikt.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
0
Hystoria:
Har gjort nytt landskap av fogskum. Nu undrar jag vad jag ska ha för utskicket på det hela. Nån akrylatfärg? Hur gör ni? 

3
0
Hystoria:
Kan ju tillägga att jag har leopardgeckos. 

5100
3875
Tropfrog:
Det vanligaste är väl silikon och kokosfibrer. För leopardgecko skulle jag kunna tänka mig sand/grus som alternativ.

3
0
Hystoria:
Tropfrog skrev:
Det vanligaste är väl silikon och kokosfibrer. För leopardgecko skulle jag kunna tänka mig sand/grus som alternativ.

Jag kanske missförstår dig, men jag menar vad täcker/målar jag fogskumet med? 

14
10
Karma_nn:
Du täcker med silikon (reptilsäkert), och sedan tar du kokosfiber eller som Tropfrog skrev sand/grus och pressar in det i silikonet för att helt täcka fogskummet. :)

Tänk på att silikon inte fäster sig på fogskum som du inte har skurit av utsidan på. 

5100
3875
Tropfrog:
Hystoria skrev:

Jag kanske missförstår dig, men jag menar vad täcker/målar jag fogskumet med? 


Precis som i både mitt och föregående inlägg beskriver. Det finns 100 tutorials på nätet och jag har aldrig sett någon göra på annat sätt. Färger och lack är för frigolit. Blir inte bra på fogskum.

Jag använde faktiskt en annan produkt än silikon. Superstrong fix and seal heter den. Tog den produkten helt enkelt för att jag hade tuber med kort bäst före datum liggandes. Produkten är väldigt mycket dyrare än silikon. Men det ser fortfarande bra ut 6 år senare.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild