albinomajsorm värd?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

12
0
vanja04:
hej! undrar hur mycket en albino majsorm kan vara värd då jag och min kompis blev osams i diskussion om det! tack i förväg för svar!????

664
345
Johnexotics:
Har ormen papper eller inte?

Medlem i SkHF
981
1103
NellyNiklas:

Inget är värt mer än den summan någon är villig att betala för det. Det är även en fråga om tillgång och efterfrågan givetvis. Albino är ju inget speciellt (anser jag som har minimalt intresse eller kunskap inom morph genren) när det kommer till morpher. 

På den amerikanska marknaden kostar de $40-$60/400-600kr. Hur  EU marknaden ser ut kan jag inte svara på men jag inbillar mig att det inte skiljer sig nämnvärt, men reserverar mig för att jag må ha fel där.

Men som ovan talare frågade. Finns det tydlig dokumenterad och spårbar avelhistorik så kanske summan ökar. 


Mvh
Niklas


12
0
vanja04:
Johnexotics skrev:
Har ormen papper eller inte?

hon är adopterad på fyratassar och vi har papper på henne

664
345
Johnexotics:
Kanske 700-900 om du har tur. Majsormar är rätt vanliga ormar. Dom mer speciella morpherna är dyrare 

5101
3878
Tropfrog:
Om allt står rätt till så är den avsevärt mer värd för dig än någon annan.

Mvh
Magnus 

Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:
Frågar du värde i ett djur på internet kommer du få väldigt olika svar beroende vad personen värdesätter : ) 

Det beror på väldigt många olika saker. Men det enda som egentligen betyder något är vad den nya ägaren är villig att betala, det är värdet i djuret just då. Det ekonomiska värdet i djur är svårt att diskutera, speciellt om man äger djuret då det ofta blir mer värt i den personens ögon än i helt okända människor. 

Någonstans mellan 300kr och upp till kanske en tusenlapp. Beroende vad köparen är villig att betala  : ) det finns rejält med majsormar på marknaden i dagsläget. 

229
224
Formula76:
Man kan ju utgå från vad inköpspriset var för ormen, och övriga säljes annonser, det ger ju en fingervisning...mer filosofiskt än så behöver det inte vara.

Även om ett djur är känslomässigt värdefullt för en själv så är det ekonomiska marknadsvärdet en annan sak.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild