xaxim-panels

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

424
32
samthe0ne:

Slösurfade lite för att leta inspiration till mitt terrariebygge och hamnade på den här sidan och såg den här produkten: www.firstreptiles.se/trafiberpanel-xaxim/184-0 , och undrar bara om någon här har använt dem och i så fall med vilket resultat? Jag beställde 2 st, och ska använda dem senare i mitt nya terrarie, men ska försöka "för-odla" dem så att ödlorna inte trampar sönder skott eller så. Postar givetvis resultat på dem men är väldigt tacksam för respons och tankar om dem!


268
19
Iguania:

Jag vet att många i pilgiftskretsar använder xaxim-paneler med väldigt bra resultat så du blir säkert nöjd. Tycker att det verkar riktigt bra men jag har ingen egen erfarenhet utav det.

Sen så är ju pilgiftsgrodor mycket lättare än en (ögonfransgecko?), så att låta det förgro ett tag kan nog vara en bra idé. Det ska hursomhelst bli kul att se resultatet.


424
32
samthe0ne:

blir intressant att testa iaf, vet du ifall de är flexibla på något sätt?


268
19
Iguania:

Tror inte det, men de är ju inte särskilt tjocka så tar man i lite försiktigt så ska det säkert gå att böja dom lite;-)


424
32
samthe0ne:

Hoppas det, tänkte typ sätta dem utanpå bakgrunden isf :)


90
38
Fredrik85:

Kör xaxim i alla mina terrarier tycker det är riktigt bra, men kanske lite dyrt.

Kan ta ett tag innan saker börjar gro om man inte har bra fuktighet och väldigt bra ljus för växtlighet.

 


424
32
samthe0ne:

Okej Fredrik85, hur flexibla är de då? Är det som Iguania säger att de inte är jättemjuka?


68
27
Adamski:

Jag har nå såna där paneler hemma och dom är nog inget du kan böja. 


424
32
samthe0ne:

okej :), hur länge "håller" de då? växter dör ju vanligtvis efter ett tag

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild