Kamera i terrariet - Trynsnok

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

7
0
Moony_co:
Hej, sitter och planerar inför mitt första ormköp (detta inom ett år förhoppningsvis). Kommer bli en västlig trynsnok.

Jag har funderingar på om det finns några bra kameror som man kan ha inne i terrariet. Vill då ha en kamera som kan spela in och som både kan spela in i dags-och nattljus. Någon som har detta själv och som kan rekommendera någon bra? 

Vill kunna se hur ormen agerar med sin omgivning när man inte själv ser, för att se beteenden, vad den hittar på, om den gillar att gräva, klättra, ligger på solplatsen, vattenbadet etc. och för att se om det finns behov att lägga till eller ta bort något. 

I övrigt tar jag gärna emot allmäna tips om trynsnokar, vad som funkar för er och om något inte funkar etc. 

Medlem i SkHF
981
1103
NellyNiklas:

Finns en rad olika fabrikat som har kameror och molntjänster för övervakning. "My D-link" har vi till burfåglarna och ormen. 

Finns "gratis" abonnemang med begränsningar och givetvis betalabonemang från 9kr/månad till ett par 100kr/månad beroende på vad du vill få ut av det. 

Kameran för D-Link kostar ~250-300kr 

Mvh
Niklas


7
0
Moony_co:
NellyNiklas skrev:
Finns en rad olika fabrikat som har kameror och molntjänster för övervakning. "My D-link" har vi till burfåglarna och ormen. 

Finns "gratis" abonnemang med begränsningar och givetvis betalabonemang från 9kr/månad till ett par 100kr/månad beroende på vad du vill få ut av det. 

Kameran för D-Link kostar ~250-300kr 

Mvh
Niklas



Tack för svar, ska kolla på detta :) 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild