Medel vid rengöring

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

14
3
Koffa:
Köpt 2 terrarium som var rengjorda med vatten, ättika och fönsterputs. Jag undrar bara om dessa "medel" är safe för nästa djur som ska bo i dom eller behöver jag göra rent igen med något annat medel?
Ska ha en majsorm i det ena och skalbaggar i det andra.

(Ny inom "hobbyn")

5099
3873
Tropfrog:
Vatten är "svaret"
Mvh
Magnus 

14
3
Koffa:
Tropfrog skrev:
Vatten är "svaret"
Mvh
Magnus 

Göra rent igen med vatten?

5099
3873
Tropfrog:
Absolut. Vatten är inget "medel". "Medel" är bara en skön omskrivning av gift. Vatten är ofarligt och sköljer bort de flesta "medel" (gifter).

Mvh
Magnus 

77
29
Insecta:
Koffa skrev:
Köpt 2 terrarium som var rengjorda med vatten, ättika och fönsterputs. Jag undrar bara om dessa "medel" är safe för nästa djur som ska bo i dom eller behöver jag göra rent igen med något annat medel?
Ska ha en majsorm i det ena och skalbaggar i det andra.

(Ny inom "hobbyn")

Varför inte vanlig 70-80 % alkohol / rengöring medel 

5099
3873
Tropfrog:
Fönsterputs innehåller väl mestadels alkohol?

Mvh
Magnus 

14
3
Koffa:
Kommer nog köra på vatten då dom redan är rengjorda . Vill bara få bort eventuella kemikalier från rengörningen.

77
29
Insecta:

Tropfrog skrev:
Fönsterputs innehåller väl mestadels alkohol?

Mvh
Magnus 


Jaså vad har du för fönsterputs ?


5099
3873
Tropfrog:
Insecta skrev:


 

Jaså vad har du för fönsterputs ?



Jag har en fönsterputsare som kommer och gör jobbet :)

Men det är väl bara att googla vad det innehåller.?

Fönsterputs är rengöringsmedel avsett för rengöring av fönster eller speglar. Fönsterputs innehåller anjontensider, denaturerad alkohol och parfym. Den har ett pH-värde på cirka 7, vilket gör den neutral.

sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6nsterputs

Mvh
Magnus 

77
29
Insecta:
Tropfrog skrev:


Jag har en fönsterputsare som kommer och gör jobbet :)

Men det är väl bara att googla vad det innehåller.?

Fönsterputs är rengöringsmedel avsett för rengöring av fönster eller speglar. Fönsterputs innehåller anjontensider, denaturerad alkohol och parfym. Den har ett pH-värde på cirka 7, vilket gör den neutral.

sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6nsterputs

Mvh
Magnus 

Ja man kan googla allt men skillnaden var att använda 70-80 alkohol som rengöring, bara för fönsterputs har alkohol i sig är det väldigt liten %, förstår inte varför man ska parfymera fönsterputs som luktar endast kemikalier 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild