Plastlåda med lock som inte är vit lr genomskinlig?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

42
3
doohan:
Googlat länge nu, och har svårt att hitta en lagom stor plastlåda med lock för att odla Dubia. Tips mottages gärna.

5104
3879
Tropfrog:
Jag tror att det är bättre om du berättar hur stort lagom är för dig.

Mvh
Magnus 

42
3
doohan:
Tropfrog skrev:
Jag tror att det är bättre om du berättar hur stort lagom är för dig.

Mvh
Magnus 


Äggkartongerna är 30x30cm, och lådan ska vara 50cm lång. Så  Längd 50cm, Höjd minst 35cm, bredd 30-35cm.

25
7
Patrik85:
Tror Jysk har gråa Smartstore lådor i olika storlekar.

74
79
c0rr1z:

Skulle svart funka? 

Hittade denna på Jula, L60 x B40 x H36 (cm)


www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/forvaring/forvaringshyllor-lador/forvaringslador-korgar/forvaringsbox-661035/


Medlem i SHF
88
63
Da_wall:
c0rr1z skrev:
Skulle svart funka? 

Hittade denna på Jula, L60 x B40 x H36 (cm)


www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/forvaring/forvaringshyllor-lador/forvaringslador-korgar/forvaringsbox-661035/



Funkar lika bra med helt transparenta lådor också . Alla mina kolonier har genomskinliga lådor och dom producerar några 10 tusentals nymfer varje månad . 

Men svar på din fråga. Ja den duger till din odling. Beroende på hur stor odlingen är . 

42
3
doohan:
Da_wall skrev:


Funkar lika bra med helt transparenta lådor också . Alla mina kolonier har genomskinliga lådor och dom producerar några 10 tusentals nymfer varje månad . 

Men svar på din fråga. Ja den duger till din odling. Beroende på hur stor odlingen är . 


Tack! Det underlättar ju inköpet av plastlåda med lock då 99.99% av alla lådor är genomskinliga :)

74
79
c0rr1z:
Da_wall skrev:


Funkar lika bra med helt transparenta lådor också . Alla mina kolonier har genomskinliga lådor och dom producerar några 10 tusentals nymfer varje månad . 

Men svar på din fråga. Ja den duger till din odling. Beroende på hur stor odlingen är . 


Jo, det vet jag. Undrade mer om svart var den färg som Trådskaparen (doohan) var ute efter, eftersom det bara stod "ej transparent/vit" i titeln - kör själv på transparenta lådor! :) 

42
3
doohan:
c0rr1z skrev:


Jo, det vet jag. Undrade mer om svart var den färg som Trådskaparen (doohan) var ute efter, eftersom det bara stod "ej transparent/vit" i titeln - kör själv på transparenta lådor! :) 


Har läst och sett många videos där dom som odlar dubia anser att en mörk låda är bäst då dubian vill ha det mörkt, Så färg spelade egentligen ingen roll, bara den inte är transparent. Men tydligen går det bra att odla i transparenta lådor, så problemet är löst. 

Tack för alla svar och tips på min fråga.

Medlem i SkHF
983
1105
NellyNiklas:

doohan skrev:


Har läst och sett många videos där dom som odlar dubia anser att en mörk låda är bäst då dubian vill ha det mörkt, Så färg spelade egentligen ingen roll, bara den inte är transparent. Men tydligen går det bra att odla i transparenta lådor, så problemet är löst. 

Tack för alla svar och tips på min fråga.


Du kan ju alltid måla svart utanpå en transparent låda. 

Själv har jag en IKEA låda "Samla" som är halvtransparent som ligger Inter ett bord och den koloni ynglar av sig friskt. Så det funkar, precis som du säger.

Mvh
Niklas

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild