Ömsa 1 gång i månaden i 5 månader

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
Milly1234:
Hejsan jag köpte en indisk smyckessnok som är 2år och jag har börjat bli lite orolig då hon har ömsat skinn 5 ggr sen jag köpte henne i november... Känns som mkt! Hon äter och skiter bra där emellan men eftersom hon inte är så sugen på mat innan hon ömsar och hon gör det så ofta så blir det inte så mkt. Vad kan det bero på att hon ömsar så mycket? 

77
29
Insecta:
Milly1234 skrev:
Hejsan jag köpte en indisk smyckessnok som är 2år och jag har börjat bli lite orolig då hon har ömsat skinn 5 ggr sen jag köpte henne i november... Känns som mkt! Hon äter och skiter bra där emellan men eftersom hon inte är så sugen på mat innan hon ömsar och hon gör det så ofta så blir det inte så mkt. Vad kan det bero på att hon ömsar så mycket? 

Den växer ? Vad är det som är konstigt med det ?, mata den inte så ofta så slipper den att den ömsa så ofta 

Medlem i SkHF
969
1084
NellyNiklas:

Ömsning beror mycket på säsong och tid på året, terrariemiljö och som redan nämnts tillväxt. Ömsning på individnivå inom samma art kan skilja mycket. 

Min pyton född 2017 som jag införskaffade i September har ömsat mer eller mindre 1/månaden. 

Så länge ömsningen som sådan ser ut att ha gått bra så behöver du nog inte vara orolig. 

Mvh
Niklas

 


2
0
Milly1234:
Insecta skrev:

Den växer ? Vad är det som är konstigt med det ?, mata den inte så ofta så slipper den att den ömsa så ofta 


Matar den bara 1 gång i månaden just för att hon annars alltid är inne i en ömsningsperiod. Där hon bodde tidigare åt hon 1 gång i veckan och större byten än hos oss. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild