Repashy Crested Gecko

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

20
2
lina_0418:
Hej! Har försökt hitta Repashy för Ögonfrangeckos på olika sidor men allt är slutsålt. Kan någon tipsa om någon sida som säljer. Vill inte ha gecko nutrition för min gecko vill inte äta det. Helst någon butik i Sverige

229
223
Formula76:
Om det är en Repashy som innehåller animaliska ingridienser så får det inte importeras till EU längre. Det tillverkas i Storbritannien och de får inte sälja de Repashy varianterna med animaliskt innehåll till EU (eu hittepå)

5097
3871
Tropfrog:
Det är inte animaliska ingredienser i sig som är problemet. Det går utmärkt att importera köttprodukter ifrån Storbritannien med undantag för råa korvar, rå köttfärs och köttbiprodukter. Det är här begränsningen för repashy ligger. I och med att det innehåller köttbiprodukter så är det förbjudet.

Sen har jag för mig att jag läst i annan tråd att repashy produkterna tillverkas i USA. Det kan förstås vara fel, men användaren som skrev det verkade säker på sin sak och påläst.

Mvh
Magnus 

209
109
Norrby89:
Precis som tropfrog skriver så tillverkas det i USA.
Men sedan importeras det in till Storbritannien och sen deras utgång ur EU så går det inte att importera in det till EU länder.

Sen varför osv är inte så relevant (vet att jag och tropfrog haft den diskutionen förut så ingen ide att dra upp det igen)

Oavsätt så är det nog bara att leta och testa runt med andra märken tills du hittar någon som funkar då just Repashy överlag varit svårt att få tag i senaste tiden och lär va så ett bra tag framöver. 

20
2
lina_0418:
Tack för svaren!!

31
28
LeafGecks:
Kolla med herpers choise, dom brukar sälja repashy för fransar. Har för mig att dom kan skicka med posten. 

www.herperschoise.se/category.html/repashy-superfoods

83
68
LennieN:
Annars finns det ett bra märke som heter Gecko Nutrition som säljs på Cyber Zoo. Tillverkas i Tyskland. Verkar minst lika bra som Repashy.

www.geckonutrition.com/en/

124
17
Vincentc:
Kan testa pangea gecko diet också väldigt känd över hela världen
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild