leopardgeko eller dvärg skägagam

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

11
0
rcboy95:
Hej jag undrar vilken jag ska ha


terariet är 120.45.50 inermåt
terarium numr2 är 120.30.30
det stora kommer att stå på ett vanligt kontors bänk och det andra kopplas i hop med toppen av det stora o botten av det lilla teraiet. Så tror att det räcker för leopard gecko eller dvärg skägagam

så jag undrar vad ni tycker

11
0
rcboy95:
men vad tror ni pasar bra
så här ser det ut 

11
0
rcboy95:
behöver hjäp

84
67
Nina_Fiji:
Din fråga är inte lätt att förstå! Vill du veta vilket terrarium du ska använda eller ska du sätta ihop terrariumet så ödlan kan ta sig mellan dom? 

84
67
Nina_Fiji:
För du kan inte ha någon av dom två ödlorna i ett 120.30.30. 

11
0
rcboy95:
Nina_Fiji skrev:
För du kan inte ha någon av dom två ödlorna i ett 120.30.30. 


nej det vet jag men dom komer sita i hop så som på bilden 


å jag undrar vilken ödla som är bra 

84
67
Nina_Fiji:

använd bara 120.45.50. I den kan du ha en ödla. Sen ska du fundera på om du vill ha natt eller dag aktiv. 


11
0
rcboy95:
Nina_Fiji skrev:
använd bara 120.45.50. I den kan du ha en ödla. Sen ska du fundera på om du vill ha natt eller dag aktiv. 



vilken ödla tyker du

5116
3883
Tropfrog:
Jag tror att det är bättre om du läser på om djuren och bestämmer dig för vilken art du tycker är mest intressant, den arten du helst vill ha. Inte den roboy eller någon annan tycker är bäst. Ta den du tycker är bäst för dig. Skulle du behöva mer plats får du ju ordna det. Alternativet att skaffa en annan ödla än den man vill ha pga litet terrarium blir sällan bra.

Med det sagt är leopardgeckon minst och kräver då minst plats. Dessutom är den nog att anse som den lättaste för nybörjare. Är det däremot skäggagam du vill ha helst så är det helt ok också. Kräver lite mer utrymme och lite dyrare belysning. Men skaffa det du helst vill ha, inget annat.

Mvh
Magnus 

84
67
Nina_Fiji:
Jag tycker du ska välja en ödla som tilltalar dig. Du kommer ha den i många år och ha ansvaret för des välbefinnande. Så läs på och hitta en som passar dig. Det är mycket med belysning och uvb att tänka på. Kosten är olika och dom ska ha sina vitaminer och calcium. Det är mer en man tror runt skötseln av en ödla. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild