Vandrande löv äter inte?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

4
0
snigeln_hubert:
Jag har precis skaffat vandrande löv (phyllium letiranti) för första gången. Jag har läst att de främst äter björnbärslöv, men att salal också går bra. Jag har ingen aning vart jag ska få tag på björnbärslöv så de har nu fått salal, men de verkar inte vilja äta det. Jag har läst att nymfer kan ha svårt att äta salal och däför ska man klippa i bladen så de kan äta, vilket jag har gjort. Det verkar ändå inte funka.

Finns det något annat jag kan ge dem? Mina indiska vandrande pinnar äter salal, men även persilja och liguster. Funkar något av dem? Hjälp!

67
39
Tonyikalmar:
Från björnbär och hallon är steget inte långt till rosor. Mina löv accepterade det som substitut. Kan vara värt att testa till dina oxå. 

1228
464
leedragon:
snigeln_hubert skrev:
Jag har precis skaffat vandrande löv (phyllium letiranti) för första gången. Jag har läst att de främst äter björnbärslöv, men att salal också går bra. Jag har ingen aning vart jag ska få tag på björnbärslöv så de har nu fått salal, men de verkar inte vilja äta det. Jag har läst att nymfer kan ha svårt att äta salal och däför ska man klippa i bladen så de kan äta, vilket jag har gjort. Det verkar ändå inte funka.

Finns det något annat jag kan ge dem? Mina indiska vandrande pinnar äter salal, men även persilja och liguster. Funkar något av dem? Hjälp!

Sitter i samma båt, har testat med två arter av vandrande löv, kört cintronmellis, persilja sallal utan nåt vidare, de är kläckningar. Nu odlar jag  björk och hallon och får se om de tar.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild