Kan 2 st majsormar bo tillsammans?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

25
1
Ratko:
Behöver hjälp med om man kan ha 2st majsormar tillsammans eller om jag bör köpa ett till terrarium? Uppfödaren jag köpte ormarna av säger att det går bra att ha ormarna tillsammans sålänge dom är lika stora och matas var för sig. Om man googlar på det står det att man inte bör ha dom tillsammans. Det påstår även många amerikaner i ett amerikanskt forum kring reptiler. Hur ska jag göra? vem ska ja lyssna på?

5116
3883
Tropfrog:
Lita på majoriteten. Du nämner en persons ord mot hela internet inklusive ett amerikanskt forum. Dessutom har uppfödaren ett ekonomiskt incitament att säga som hen gör.

Mvh
Magnus 

670
348
Johnexotics:
Skulle nog rekommendera har dom i två olika. 

25
1
Ratko:
Tack för svaren

25
1
Ratko:
Tropfrog skrev:
Lita på majoriteten. Du nämner en persons ord mot hela internet inklusive ett amerikanskt forum. Dessutom har uppfödaren ett ekonomiskt incitament att säga som hen gör.

Mvh
Magnus 

För till exepmel så har youtubern "Johan Exotics" 3 kungspython i ett terrarie tsm och även 2 hog island boas i ett terrarium???

5116
3883
Tropfrog:
Ratko skrev:

För till exepmel så har youtubern "Johan Exotics" 3 kungspython i ett terrarie tsm och även 2 hog island boas i ett terrarium???


Jag förstår inte varför du citerar mig med denna texten. Vad vill du ha för svar?? Det är möjligt att du har rätt, jag följer inte den kanalen.

Mvh
Magnus 

Medlem i GHF
636
410
Jimmy:
Vill du ha två ormar så sikta på att ha två terrarier. Det är det allra bästa alternativet.
 
Det kan säkert funka att grupphålla också, men det finns alltid en risk att den ena ormen hamnar i den andras mage. 
Den risken eliminerar du om du har de separat.

25
1
Ratko:
Jimmy skrev:
Vill du ha två ormar så sikta på att ha två terrarier. Det är det allra bästa alternativet.
 
Det kan säkert funka att grupphålla också, men det finns alltid en risk att den ena ormen hamnar i den andras mage. 
Den risken eliminerar du om du har de separat.

Ja precis men undrar om djuren mår dåligt av varandras sällskap, fick i princip utskällningar av amerikaner när ja visade att jag hade 2 majsormar tillsammans. Blev så chockad när ja sen såg youtuberns kp:s o boas som han har tillsammans 

670
348
Johnexotics:

Ratko skrev:

För till exepmel så har youtubern "Johan Exotics" 3 kungspython i ett terrarie tsm och även 2 hog island boas i ett terrarium???

 

Du ska nog inte följa hans exempel när det kommer till djur. Har sett han hålla djur i en av hans video alldes för litet. Skulle rekomendera dig vara väldigt källkritiskt speciellt när det kommer till youtubers. Bara för dom gör så betyder inte det är bra.


5116
3883
Tropfrog:
Ratko skrev:

Ja precis men undrar om djuren mår dåligt av varandras sällskap, fick i princip utskällningar av amerikaner när ja visade att jag hade 2 majsormar tillsammans. Blev så chockad när ja sen såg youtuberns kp:s o boas som han har tillsammans 


När du blir utskälld på ett amerikanskt forum så är det mycket svårt att få bort kommentarerna och de finns där för alltid för alla användare att se.

John är precis som alla youtubers moderator för sina egna kommentarsfält. Om någon fäller en kommentar som han kan tolka som negativ så tar han helt enkelt bort den. Så gör alla youtubers. Av den anledningen dyker det väldigt sällan upp såna kommentarer. Med tanke på antalet följare och videor han har ute så är det kanske TOM sannolikt att ingen berättat för honom att han gör fel och att han är helt ovetande.

Ormar påträffas väldigt sällan tillsammans i naturen. Om de stöter på varandra utanför parningssässong så ringlar de snabbt åt vars ett håll. Jag själv anser att djur skall hållas så naturligt som möjligt. Vad anser du?

Mvh
Nagnus
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild