Dubia i terrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

21
1
StyledYB:
Hej! Jag har tröttnat på att ha mina dubias i en tråkig burk med äggkartonger i. Så tänkte fixa iordning ett terrarium till dem. Är det något särskilt jag bör tänka på gällande substrat och inredning? Vilka gråsuggor passar bra som städare hos dem? 

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Jag har mina på ett lager kokosfiber med korkbark och några döda löv som inredning. Det är inte direkt byggt för att vara snyggt, men om man lägger lite tid på att välja korkbitar eller liknande kan man säkert få något fint. Jag hade nog inte satsat på någon fast bakgrund, annars hade det kunnat sluta såhär efter några år: youtu.be/ll3AawQwPvg

Jag har torrt substrat, för när jag höll dem på fuktigt substrat satt de alltid på inredningen för att undvika det. Eftersom det är så torrt har jag inga gråsuggor hos mina. Jag har dock hört att vissa kör buffalo worms som städare. Personligen kör jag helt utan städare; man kommer långt på att plocka ut döda kackerlackor när man ser dem och eventuellt byta substrat någon gång om det mot all förmodan skulle börja bli äckligt om några år.

21
1
StyledYB:

EmanuelKarl skrev:
Jag har mina på ett lager kokosfiber med korkbark och några döda löv som inredning. Det är inte direkt byggt för att vara snyggt, men om man lägger lite tid på att välja korkbitar eller liknande kan man säkert få något fint. Jag hade nog inte satsat på någon fast bakgrund, annars hade det kunnat sluta såhär efter några år: youtu.be/ll3AawQwPvg

Jag har torrt substrat, för när jag höll dem på fuktigt substrat satt de alltid på inredningen för att undvika det. Eftersom det är så torrt har jag inga gråsuggor hos mina. Jag har dock hört att vissa kör buffalo worms som städare. Personligen kör jag helt utan städare; man kommer långt på att plocka ut döda kackerlackor när man ser dem och eventuellt byta substrat någon gång om det mot all förmodan skulle börja bli äckligt om några år.


Oj vad skumt det där såg ut! Tack! Då ska jag ta ut bakgrunden ???? Ah synd att de inte verkar gilla fuktigt. Hade varit skoj att ha någon snygg tropisk gråsuggor hos dem :) 


5099
3873
Tropfrog:
Jag kom att tänka på denna filmen som gjorde stort intryck på mig för länge sedan:

youtu.be/Xygu_oO7Z2s

Numera är jag sjukt trött på denna kreatören. Men idén och genomförandet av denna burk är fortfarande inspirerande.

Mvh
Magnus 

21
1
StyledYB:
Tropfrog skrev:
Jag kom att tänka på denna filmen som gjorde stort intryck på mig för länge sedan:

youtu.be/Xygu_oO7Z2s

Numera är jag sjukt trött på denna kreatören. Men idén och genomförandet av denna burk är fortfarande inspirerande.

Mvh
Magnus 

Åh tack! Det fick en att verkligen tänka efter :) fick inspo till burken nu :) 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild