Djur i 30x30x30?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

317
283
panterophis:

mammut: precis som med bistick så kan ett stick från Pandinus imperator leda till anafylaktisk chock om det vill sig illa så jag tror inte att det är ett alternativt.

xcotte: amblypygider då? de kan ju inte göra något mot oss människor :)

 


232
94
anamidnatt:

C.spinigerus har jag redan i annan burk. Ja de är mycket trevliga och aktiva. Har bäbisar på ca 8 mm med :)

Då jag har över 100 millipeder nu så känns det som om jag behöver prova något annat för omväxlings skull. 

 

Jag träffade ju en del skorpinjoner när jag var i spanien. Fashinerande djur.

 

Annars verkar ju geckos rätt ok. Grodor tutar väl rätt mycket om det skulle råka vara en hane och det är jag inte så värst sugen på.

 


356
177
krypet:

Någon snygg skalbagge? De lite mindre borde fungera att ha. I ett glasterrarium tycker jag det blir lite färre larver än i en plastback. Jag tror att det både beror på att det blir för låg nivå på substratet och att det lätt torkar ut lite hos mig. Jag har terrarier i hyllor med belysning, och den värmar ganska mycket. Men... om man inte vill få massvis med djur borde det gå att få det att fungera. Någon Pachnoda-art eller en Stephanorrhina eller Chlorocala africana kanske? C.a. oertzeni som är liten, lila och har kort generationstid är inte dum. Ett riktigt smycke i terrariet.


232
94
anamidnatt:

krypet: Hur lång generationstid har C.a. oertzeni? Jag har ju kikat en del på skalbaggar men det långa tråkiga larvstadiet avskräcker en. :P

 

Amblypygider intresserar mig inte så mycket :C


356
177
krypet:
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild