Värme till dubias

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

142
12
blixa:

någon som något bra sätt att få lagom värme hos dubias, tänkte dom skulle föröka sig lite läste att dom ville ha runt 30-35 just nu har jag värme slinga i frigolit under en plast låda men tycker inte jag får någon konstant värme utan den bara ökar


230
22
Nooon:

Jag slutade värma mina Dubia när de blev många... men innan dess hade jag en liten värmematta som jag stack in mellan två kryp-burkar som stod jämte varandra. Hade jag den under burkarna så blev det för varmt på botten.


488
203
David:

Jag har en värmematta styrd av en dimmer under mina plastlådor.


164
35
anders890:

Jag har ingen värme alls sommartid, på vintern ställer jag odlingen vid ett element, dom förökar sig utan problem!


142
12
blixa:

tack för tipsen, dock tror jag att jag har d för kallt i lägenheten för att inte ha någon värme så får nog exprimentara mig fram känner inte för att investera i en värme matte åt dom


356
177
krypet:

Mina dubiakultur står på översta hyllan i terrarierummet, precis ovanför lysrampen som belyser terrarier på hyllan under. Det har gett den extra värme mina behövde. När det är varmt på sommaren så brukar jag ha belysningen släkt, annars blir det för varmt i rummet, och på så vis blir det inte för varmt till kackerlackorna heller. Detta har fungerat bra hos mig.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild