Avrinning i botten

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

39
20
MangeL:
Hej!

Jag gillar verkligen dräneringslösningen som följer med Exo Terras grodterrarium. Har ett Exo Terra 90x45x90 och funderar på om jag skulle borra det och köra samma dränering. Är det någon som vet om/var det går att köra ett kit med enbart dräneringen från Exo Terra? eller om nåon har tips på annan liknande lösning att köpa?

5100
3877
Tropfrog:
Nu vet jag inte hur exoterras lösning ser ut. Men det enklaste är väl att köpa en genomförning och en kulventil. 

De som kör många terrarium brukar skippa kulventilen och leda vattnet direkt till avlopp.

Mvh
Magnus 

39
20
MangeL:
Tropfrog skrev:
Nu vet jag inte hur exoterras lösning ser ut. Men det enklaste är väl att köpa en genomförning och en kulventil. 

De som kör många terrarium brukar skippa kulventilen och leda vattnet direkt till avlopp.

Mvh
Magnus 


Ja, jag har byggt massor av saltvattensburkar genom åren så en vanlig GF genomföring var det jag funderade på först. Men, det jag gillar med Exo Terras variant är att den är mer som ett avlopp, det är verkligen 0 mm kant, så det blir inget vatten stående alls. Visst, man kan väl fila lite på genomföringen men konstruktionen är ju ändå sådan att det blir lite kant. Eller finns det någon annan smart variant?


5100
3877
Tropfrog:
Jo, den ser onekligen smidig ut. Kolla med cyberzoo om de kan ta hem åt dig.

Mvh
Magnus 

39
20
MangeL:
Tropfrog skrev:
Jo, den ser onekligen smidig ut. Kolla med cyberzoo om de kan ta hem åt dig.

Mvh
Magnus 


Ja, jag gör så. Hoppas hoppas :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild