Vitläppad Anolis - nykläckt

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

21
17
Soby:

Har ni några tips and tricks på skötsel av nykläckt anolis?
Jag känner mig förberedd men vill gärna få input av er som har egen erfarenhet!


Hur lång tid tog det för era att börja äta? Vore det klokt att stödmata med GSD innan den börjar jaga småflugor på egen hand?

Håller alla mina tummar att den kommer att klara sig, den är väldigt pigg och sprallig nu första dagen så jag hoppas det håller i sig. 


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Var många år sen jag kläckte några anolisar, och var då av arten Anolis gingivinus
Har för mig att de började äta relativt fort (några enstaka dagar). Antar att du menar någon form av pulverblandning med GSD? Det är ju inte fel så länge det inte tvingas. 

Håll oss gärna uppdaterade hur det går!

21
17
Soby:

anders skrev:
Var många år sen jag kläckte några anolisar, och var då av arten Anolis gingivinus
Har för mig att de började äta relativt fort (några enstaka dagar). Antar att du menar någon form av pulverblandning med GSD? Det är ju inte fel så länge det inte tvingas. 

Håll oss gärna uppdaterade hur det går!


Tack för ditt svar Anders! Jag erbjuder GSD som jag stryker på pinnarna samt i en mindre skål, har inte sett dem äta av det än. De har ett gäng flugor också som jag hoppas snart kunna se dem jaga. De är livliga och pigga så hittills går allt bra! 


5099
3873
Tropfrog:
GSD?? Vad är det?

Mvh
Magnus 

21
17
Soby:

Tropfrog skrev:
GSD?? Vad är det?

Mvh
Magnus 

 

Gissar att det är kort för "Gecko Supplement Diet". Du kanske känner till CGD (Crested Gecko Diet)? Det är ett är samma sak. Utöver mina geckos så tycker mina Takydromus och Anolis också om sorten från Pangea som har ett större innehåll av insekter. Ges självklart inte som basföda utan som berikning på pinnar mm. 

 


21
17
Soby:
sofiebygden skrev:


 

Tack för ditt svar Anders! Jag erbjuder GSD som jag stryker på pinnarna samt i en mindre skål, har inte sett dem äta av det än. De har ett gäng flugor också som jag hoppas snart kunna se dem jaga. De är livliga och pigga så hittills går allt bra! 



sofiebygden skrev:
Har ni några tips and tricks på skötsel av nykläckt anolis?
Jag känner mig förberedd men vill gärna få input av er som har egen erfarenhet!


Hur lång tid tog det för era att börja äta? Vore det klokt att stödmata med GSD innan den börjar jaga småflugor på egen hand?

Håller alla mina tummar att den kommer att klara sig, den är väldigt pigg och sprallig nu första dagen så jag hoppas det håller i sig. 




Det kläcktes en till senare under dagen så nu är det två bebisar! 


74
57
Mellowman:
Gratulerar till nykomlingarna.
Anolisar överlag brukar vara ganska härdiga och matglada av sig.
Tycker det låter som du har koll på det som krävs och tvivlar inte på att du kommer få dem att överleva första stadiet.
Lycka till!

21
17
Soby:
Mellowman skrev:
Gratulerar till nykomlingarna.
Anolisar överlag brukar vara ganska härdiga och matglada av sig.
Tycker det låter som du har koll på det som krävs och tvivlar inte på att du kommer få dem att överleva första stadiet.
Lycka till!

Tack så mycket!! Jag ska göra mitt allra bästa! 

21
17
Soby:
Uppdatering:
Fyra bebisar nu! Superpigga och jagar flugor för fullt. Två är lite mindre så jag håller lite extra koll så de andra inte tar över. Superkul det här!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild